| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Går bara på 3cyl, tändstift?
|
638 besök totalt |
|
Provkörde bilen igen förut, skall mappa på lörda så ville se så att allt funkade. Den går med väldigt fet blandning. Har ju bara gjort en simpel grundmapp för att starta å test köra motorn än så länge. Detta har gjort att mina stift blivit totalt dränkta i soppa vid olika startförsök eftersom den är svår startad då ja har problem med kam givaren. Jag har gjort rent stift vid ca 4-5 tillfällen. Och förut när jag körde så började den gå på tre burkar. Jag har plockat ur och gjort rent stiften. Men det gör ingen skillnad. Problemet är att jag inte har någon hjälp i garaget ikväll. Så att kolla gnistan kan jag inte.. Har beställt nya stift som kommer imorn. Men kan det vara så att ett stift är hel dött? Kan ju inte vara bra för stift att sura igen så som de har gjort vid flertal tillfällen. Kablar fram till spolarna är ok, spolarna är nya, soppa får den på alla burkar. Vad mer bör jag kolla? eller låter det rimligt att den kommer funka fint imorn med nya stift? mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
638 besök totalt |