Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5584 besök totalt |
Vad menar du med "Bilsportstuk"? Det var länge sedan jag läste en Bilsport ingående och av omslagen trodde jag "Bilsportstuk" mest handlade om Bling-Bling-hyllningar nu för tiden, så handlade artikeln mest om olika bling-bling-detaljer på bilen? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
En artikel som mestadels citerar information från fabrikskällor utan att göra några direkta värderingar av fakta som presenteras. _________________ Anders Hansson |
||||||
Kan inte annat än instämma, killarna på automobil gör ett mkt bra jobb ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||||||
Är inte det ett faktum att gammelporscharna var riktigt snabba jämfört med samtida bilar? Tänk på att RS och RSR modellerna av 911 var inte så radikalt ombyggda jämfört med 911 orna på samma tid. Kanske därför de var så snabba, riktigt bra bil out of box? 917 är en annan historia men en av dom bilar som är riktigt snabba och håller. http://www.imca-slotracing.com/Porsc Kolla på Nordschleife varvtiderna, vilket märke förekommer oftast och gärna modell på topplistorna? Jag gissar på Porsche och sedan 911. http://20832.com/?rubrik=rekorde& Motbevisa gärna om jag har fel men faktum är att med en liten ombyggnad av chassit så är en 70-80 tals 911 väldigt konkurrenskraftig, givetvis gäller det att föraren kan sin sak. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Kan tyvärr inte svara på din fråga, men jag stod bredvid en person som beställde en Z06 på bilsalongen och försäljaren sa att den kan levereras först efter sommaren... Ouch.. Halva nöjet är ju att få den innan sommaren! Provsatt och klämde och kände på Z06:an på salongen på pressvisningsdagen, då man fortfarande fick klämma och känna, och jag måste säga att diskutionen om tvivelaktig kvalitet är tämligen löjlig. Känns precis som vilken ny bil som helst idag för en lekman som mig själv! Hade jag haft stålarna idag så hade jag lätt lagt de pengar den kostar - snuskigt prisvärd bil! /Stefan (Som tycker jänks och porsches är trevliga val båda två!) _________________ Stefan Trädgårdh Pontiac Trans Am -94 med diverse godis |
||||||
Det ska tydligen vara 47 ![]() Corvetteclubben ska ha en aktivitet med GM på Gotlandring i 12-13maj där man dag 1 får provköra C6'an(vanliga tyvärr) och åka med i en C6 Z06 om man har tur. Dag två är körning med egna bilen. Jag får nöja mig med min C5'a som sannolikt fortfarande är sveriges snabbaste gatcorvette ![]() Se http://www.clubcorvette.se/Clubfakta ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||||
Mja, inte helt sant, på Automobil anser vi inte att citerande av tillverkarens påståenden eller översättningar av pressreleaser är journalistik. Andra biltidningar får sköta sådant. Min artikel byggde på en provkörning av bilen och en ganska lång intevju med Tadge Juetcher, utvecklingschef, vid sidan av ett naket chassie. Frågorna gick i stil med "varför har ni inte gjort det här", "har ni tänkt på att detta blir fel om ni inte gör si eller så", "smart av er att lösa det här problemet så här" och en rätt hård frågestund kring PR-folkets jidder-jadder i brochyrerna. Som tur var förstod han nog att jag inte var den genomsnittlige biljournalisten och han var väldigt ärlig med uttalanden som "nej, det har vi struntat i för det blev för dyrt" alternativt "i efterhand kanske man inte skulle gjort si eller så", "raceteamet alternativt marknad tryckte på för att få det så här" och "vi på utveckling ville si, men produktion ville såhär" Sedan har jag silat ut de viktiga detaljerna för att få en bättre bil av C6:an och detta blev en artikel på ett begränsat antal sidor. Därför står det tex. inte ett ord om inredningen. Den är inte ändrad från C6 och den bidrar inte till att göra Z06 till en bättre eller sämre bil. Vinklingen av artikeln "ur Tadges ögon" var mest för att kunna lägga ett ingenjörsperspektiv på saker och ting. / Jonas Jarlmark |
||||||
Kika gärna på det senaste avsnittet av TopGear [S08E02]. Där testas Z06an. Den får mycket bra betyg. Det är en snuskigt prisvärd bil tycker de. De gjorde en kanonjämförelse mellan en Ferrari för 160.000 pund och Z06an för 60.000 pund. De kunde inte förstå prisskillnaden.
Bilen var suverän på bana, men lite bullrig etc på vanlig landsväg. Där var den "vanliga" Corvetten bättre. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Gräver upp en gammal tråd för att citera Ekblom efter test mot Porsche 911 Turbo på Mantorp:
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5584 besök totalt |