Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
833 besök totalt |
Bakbalksbussning BMW
Min högra bakbalksbussning är dålig och behöver bytas ut. Igår var jag inne och tittade på www.turnermotorsport.com, och såg att de rekomenderade bussningar i aluminium om man körde på bana. Vad jag funderar på är om standardbussningarna är otillräckliga även när de är nya eller om de enbart slits fortare. Anledningen till mina funderingar är att jag har knepiga slitagebilder på bägge bakdäcken, sannolikt beroende på varierande toe fastän det verkar som om bara ena sidans bussning är kass. Är det någon som har erfarenhet av detta på en e36? /Johan ![]() _________________ Johan B |
Kör du med gatdäck, rdäck eller slicks?
Jag har kört med rdäck nu i några år och har inte haft några problem med mina bussningar faktiskt, allt är original från fabriken (M3 3.2 med 10 tusen mil på nacken nu...) _________________ ![]() |
Jag kör på r-däck from i år, så om du inte har haft några problem med dina, så beror mina dåliga bussningar antagligen på "normalt" slitage då din bil borde ha tillryggalagt fler mil med bankörning än min...
![]() /Johan _________________ Johan B |
Scilentblock i metall sägs inte ska funka nåt vidare bra på gatan (komformässigt). Bullrar och vibrerar och lever j-vel.
Jag rekommenderar polyurethanbussningar. Bra mellanting, märkbart fastare bakvagn (även jämfört med någorlunda gummibussningar) och bibehållen komfort. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
Att alu eller stålbussningar inte är ngt för gata kan jag gå i god för.
Det lilla jag "testade" med min racebil på gata sa mig att nga längre bruksmil med denhär bilen vill jag inte åka...men länge och fort på bana...jotack! ![]() ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
833 besök totalt |