Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1314 totalt) |
Hur klä bur?
Måste klä buren i bilen ska man sno alla BMW å"kares styrskydd? Nä seriöst vad ska man klä det med? liggunderlag hörde jag någe om men hur får man skiten att sitta är inge silvertejpfantast precis. Limm håller väl inte så länge heller? Hur har ni som har bur gjort? Nu har jag en busgolf! Det är kul när det svänger! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Där finns det en fin liten tråd angående bur stoppning osv : ) _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Silvan bygg har vit stoppning som används som isolering till rör i olika tjocklek säljs i 1.5m längder och kostar inte skjortan.
Jag köpte min burstoppning av Dalhems så att färgen skulle matcha. Faktist inte så mycket skillnad i pris. /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Jaha tackar. Vad behövr stoppas? insteg takframtill och sidor vad mer?! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Personligen skulle jag vaddera allt som jag kan komma åt när jag sitter inspännd (löst) i stolen.
![]() Händer armar underben och fötter tar gärna skada under en olycka. Ok att man oftast inte dör av dessa skador men de kan ta lång tid att läka, vilket betyder lång tid utan bankörning! ![]() Använd ett ganska hårt skum till vadderingen. _________________ //Mattias Gripenland |
||
Jag har stoppat buren där skallen och vänsterbenet kan slå i, alltså bakom och till vänster om huvudet samt snedsträvan vänster om kopplingsbenet.
Stoppningen köptes hos Persåkers i Hammarbyhamnen för 100 kronor och då får man en bit på 90 cm. ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1314 totalt) |