Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hyra bil i Nurnberg... Och köra på ringen.
7 besök senaste veckan (2057 totalt)
bjogum

Här sen Jan 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare

I sommar funderar jag på att åka neråt o köra några varv på ringen :P

Men är det någon som vet om det är möjligt att hyra något kul om man är 22?.. Jag kollade på AVIS.de, dom hyr ju ut Porsche 911 relativt billigt. Men som jag fattade var det 25år gräns, men jag är inte säker? Nån som har tips om andra firmor annas? För en beetle kanske inte känns så inspererande..?

Tacksam för tips!

Här sen Mar 2006

1, Det låter som en onödigt lång resa till Ringen om du hyr i Nürnberg, se länk http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/ItiWGPerform . . . .

2, det är inte alla hyrfirmor som släpper ut en bil som dom vet ska köras på Nürburgring. Och om de gör det så räkna med en mycket grundlig undersökning av bilen när du kommer tillbaks..

Mitt tips är om du flyger enr att hyra bil i Köln/Bonn eller Hahn/Trier beroende på var du landar.
och tänk på att allt är inte Ringen, vägarna där i trakterna av Eifel och Mosel är UNDERBARA. Hyr en Miata och njut !
Jag hade en kul helg i Mosel i höstas i en hyrd Focus TDCI så det är inte materialet som är avgörande, vägarna e kanon! Men visst hade jag föredragit en Miata..

Kolla in www.nuerburgring.org där står mycket nyttigt ang hyrbilar och Ringen.

Tyskland
Här sen Sep 2004

Jag tro det är 30ar gräns för att hyra Porsche från Sixt, Avis etc........

Här sen Jan 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Wihlle skrev:
1, Det låter som en onödigt lång resa till Ringen om du hyr i Nürnberg, se länk http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/ItiWGPerform . . . .

2, det är inte alla hyrfirmor som släpper ut en bil som dom vet ska köras på Nürburgring. Och om de gör det så räkna med en mycket grundlig undersökning av bilen när du kommer tillbaks..

Mitt tips är om du flyger enr att hyra bil i Köln/Bonn eller Hahn/Trier beroende på var du landar.
och tänk på att allt är inte Ringen, vägarna där i trakterna av Eifel och Mosel är UNDERBARA. Hyr en Miata och njut !
Jag hade en kul helg i Mosel i höstas i en hyrd Focus TDCI så det är inte materialet som är avgörande, vägarna e kanon! Men visst hade jag föredragit en Miata..

Kolla in www.nuerburgring.org där står mycket nyttigt ang hyrbilar och Ringen.

okej, tack för tipset. Adressen www.nuerburgring.org funkade inte?

Här sen Jan 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Simone skrev:
Jag tro det är 30ar gräns för att hyra Porsche från Sixt, Avis etc........

"Das Mindestalter für die Anmietung dieser Fahrzeuggruppe ist 25."

Här sen Sep 2004

okej.....
Tack för informationen!

GBG
Här sen Maj 2004

http://www.nurburgring.org.uk

Här står det lite mer om hyrbilar osv, vet inte om det var den URLen Wihille var ute efter?

Göteborg
Här sen Feb 2003

Vi kan väl börja med forumreglerna: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593

Ett tips, hyr inte en Porsche och kör med första gången. En vanlig enkel småbil duger utmärkt för förstagångsföraren.

Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Japp det var precis den länken jag menade. Förlåt att jag skrev lite fel i upphetsningen..
Även jag felar.
Nürburg och Nürnberg är ett gamalt klassiskt fel som många gjort, även vissa i verkligheten och inte bara i kartboken.

Mitt bästa tips är att ta den bil du har (om det inte är en SAAB 90 eller liknande), istället för en hyrbil, och lägg en vecka-14dagar i Nürburgringregionen (Eifel och Mosel). Där finns mycket att se både för en bilintresserad och för de som gillar kurviga vanliga vägar kantade med serverignar och vinodlingar. Folket är mycket trevligt där nere också.
Kör till Köln på A1 (Autobahn 1) och kör av när det är skyltat Nürburgring. Kör lite i Ahrdalen och missa inte Moseldalen.
Det bästa är att när du varit på ringen och gottat dig bara ta bilen och köra vilse och se var du hamnar. Det är roliga vägar överallt där nere. Det svänger både horisontellt och vertikalt, i bland samtidigt ;-)

Stockholm
Här sen Okt 2005

Var nere i helgen och körde. Hyrde en Alfa GT diesel av Hertz på Hahn. Bilen fick gå 26 varv. Inga frågor när man lämnade tillbaks den trots luggslitna däck och halverade bromsbelägg. Men jag tror nog att det kan bli stora problem ifall man sätter bilen i räcket. Så man ska (som alltid ) köra med innsidan. Men ett bra sätt att få bantid tycker jag.

Citera
Nürburgring
7 besök senaste veckan (2057 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande