Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1289 totalt) |
Värmeskydd för kablar?
Har en styck grov pluskabel som jag skulle vilja skydda lite från grenrörens hetta... Har någon något tips om nåt som man kan vira runt den? Vet att det finns strumpor som man trär över, men jag är ute efter något som gör att jag slipper slita ner hela kabeln... Helst något som man kan få tag på snabbt för rimliga pengar... alufolie från köksskåpet? ![]() tips? ![]() |
||
Det finns jättebra strumpor i specialmaterial som man använder runt motorvärmarkabel då den ibland har en förmåga att placeras nära bla grenrör.
Jag har en packe med sådana i garaget. 35cm bitar. Hur mycket behöver du? /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Re: Värmeskydd för kablar?
Tror faktiskt inte den där idén är särskilt dum. Vet folk som isolerar med det, men det kanske räknas som bonntrim? ;-) _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1289 totalt) |