| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Ferrari Trackday med Autoropa Mantorp Park 2006-05-19
|
2141 besök totalt |
|
Gaaahaaaaaaaa vilken dag! Tyvärr var Niclas 360 under reperation men fick ändå uppleva magin hos Ferrari. Vilka bilar alltså helt otroligt vilken känsla. Men fick mig iaf en åktur i en 612 Scaglietti på mantorp park vilket inte är helt fel. Jag tog en del kort på några raciga vagnar som körde under dagen, att nämnas är 360,F430,366,Enzo,FXX Enzo mm bifogar lite bilder som jag tog under dagen. Jag filmade även en hel del filmen hittar du på google nu Se filmen här! o njut http://video.google.com/videoplay?do Hålltilgodo / Mvh Martin L Tack till Niclas @t RED Racing för en trevlig dag. Klicka på bilderna för högre upplösning. Upload Picture with PicTiger Ferrari FXX Poblem med växlarna får endast i pit växlen Förarmilön man kan tänka sig sitta i
Photos Gallery - PicTiger Jag med åktursbilen en 612á Även en Enzo behöver tankas På väg tillbaka till banan Picture Hosting - PicTiger
Thanx för att du tyckte om filmen. Jo FXXén hade tydligen problem med växlarna, dom fick bara i PIT växlen samt backen vad jag förstod. Jag vet inte om den körde sedan på eftermiddagen, jag åkte hemåt runt 15:00 så jag vet inte om den komm ut på banan. /Martin _________________
|
||
|
Jag var också där och kollade på mantorp. Fick åka med i en F430 i slutet av dagen, dessvärre så körde vi av banan i chikanen och plöjde rätt in i en däcksvall i kanske 50-60 km/h. Nu har man fått känna på hur en airbag känns. Både jag och föraren klarade oss utan skador dock, men synd på bilen som inte hade gått mer än 70 mil.
_________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||
Mmm såg en bild på det, såg inte bra ut, hoppas bara alla klarade sig utan skador. Men av skadorna att döma såg det inte så billigt ut.Var det innan utgången till långa rakan ? Själv fick jag mig en åktur i en 612 Scaglietti riktigt skön bil, mest imponerad av bromsarna. En sak jag tänkte på var hur få förare som hade hjälm. På andra banmöten typ Porsche Klubbens så är det ju mer regel än undantag att man bär hjälm.
Ja, undrar om bilen går att laga överhuvudtaget. Ja, det hände precis i ingången till den långa rakan. Har du nån bild på hur den såg ut efteråt? Jag hade inte kameran på mig och var lite skakis efteråt så jag tänkte inte på att låna en kamera.
Ja, det var inte många som använde hjälm, men å andra sidan undrar jag hur mycket mer det skyddar, i frontalkrockar kan det ju vara en nackdel med extra vikt som belastar nacken, men å andra sidan hade jag gärna haft hjälm om vi hade kört in i däcksvallen med sidan först. _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||
|
Känner till killen som kvaddade sin F430 genom en vän, han hadde ivrigt väntat på bilen i 1,5 år, förbaskat trist när det händer något sådant. Inte så lustigt att ena stunden ha en ny Ferrari och några sekunder senare ha en skrothög som inte är värd ett skit.
_________________ Avregistrerad användare |
||
Nej skulle aldrig falla mig in att visa ngt sådant, varken om det var min eller ngn annans bild. Den jag såg var inte tagen av mig, då jag redan styrt kosan hemåt efter en underbart trevlig dag. /Martin _________________
|
||
|
Är det ingen mer som reagerat på den extremt dåliga disciplinen när bilarna kör ut på banan? Mer än varannan bil kör över den heldragna linjen vid depåutfarten.
Det kanske bara är jag som är känslig men det går ju väldigt fort just där så det kan ju sluta rejält illa. Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||
Nåja, det hände ju inget, den här gången, och förhoppningsvis var banan heltom när kön släpptes ut. |
||
>
Det finns bara en som kan köra som M. Shumacher och det har inget med plånboken att göra. |
||
![]() |
Bilder o videos
|
2141 besök totalt |