Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Skvaller från vårkursen ?
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (6558 totalt)
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Nisse Classon skrev:
och därmed så tycker jag att denna diskussionen avslutas här på rejsa. Vill ni fortsätta så finns ju pm, mail, telefon och även verkligheten! Den kan ibland vara nog så bra att träffas i.

Topp - Göte och jag lär nog ses nere vid Ringen, då skall vi dricka pilsner ihop och lösa alla knutar!

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

För er som inte varit på Scuderiakursen och läst denna tråd så kanske det kan vara på sin plats att förklara att det handlar inte om en tävling!
Tror man det, så har man kastat bort en del pengar och hamnat på fel ställe...

Kursen är ett utmärkt sätt att lära sig banan på, om man bara lägger ner lite energi på den biten under kursen. thumbs up
Man skall dock inte tro att allting serveras på ett guldfat.
Skall man få ut maximalt av kurstiden, så gäller det att själv studera kartor, bana och verkligen gå in för att öva de olika sektionerna under respektive körpass och sedan försöka knyta ihop sektionerna under de fria körningarna.

Sedan avslutas kursen iofs med ett slutprov, där varje förare poängbedöms på c:a 24 olika punkter på banan.
Det är detta moment som vissa tyvärr uppfattar som en tävling.
Jag har sett flera snabba förare som "hängt läpp" på prisutdelningen och inte förstått varför de inte fått låga/bra poäng när de kört fort men kanske pga detta missat en del avseende Scuderias ideallinje.
Andra(bl a undertecknad ) förstod inte att det behövs rejält med fart i ideallinjen för att få låga poäng.
om man tittar på det lite objektivt, så är det dock c:a 24 olika bedömmare som står och bedömmer längs med banan.
Det går inte att komma ifrån att dessa personer har olika infallsvinklar på sin bedömning.
Vissa premierar perfektion i linjen före fart, andra premierar fart före linje, men de flesta premierar kombinationen av fart och linje. thumbs up
Jag tycker inte att man bör hänga upp hela kursen runt slutprovet!
Det viktiga för en själv borde vara vad man lyckats ta till sig och lärt sig under tiden fram till slutprovet!

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Nisse Classon skrev:
och därmed så tycker jag att denna diskussionen avslutas här på rejsa. Vill ni fortsätta så finns ju pm, mail, telefon och även verkligheten! Den kan ibland vara nog så bra att träffas i.

Topp - Göte och jag lär nog ses nere vid Ringen, då skall vi dricka pilsner ihop och lösa alla knutar!

Hoppas att vi är nere samtidigt någon gång! För isåfall hänger jag på!

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Nisse Classon skrev:
Anders Jonsson skrev:
Nisse Classon skrev:

Samma här!
Såg i kalendern att vi åker ner helgerna efter varandra Nisse.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Nisse Classon skrev:
Anders Jonsson skrev:
Nisse Classon skrev:

Det hoppas jag också Nisse!
Det blev några König igår nere i Adenau, och 11 varv idag. De två första på blöt bana då det regnat i tre dar ( mkt lärorikt! ), och senare under dan blev det sol och varmt. Go stämning, många bilar, men aldrig(nästan) kö, och disciplinerat på banan.
Får nog kolla kalendern.....

Citera
andersnorge
Norge
Här sen Dec 2005

bedomningen på vått virker litt rar, jeg fikk typ 5-6 der jeg på kurset hadde fått jevnt 3 og 3-
på andre siden kjorte jeg framhjulsdreven bil på kalde R dekk med vindusvisker på fullt og regnet holjet ned, var mycket 1 hjulsburning fram :|

men kul endå!, rett bra kalas på kvelden och

stockholm
Här sen Maj 2004

Nisse Classon skrev:
Anders Jonsson skrev:
Nisse Classon skrev:

thumbs up Ja är självklart me

Skvaller från vårkursen ?
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (6558 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande