|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538
Trådstartare

29 Maj 2006 14:38
Top Gear: Z4M vs Boxster S
http://www.youtube.com/watch?v=s92Y9xKMwUk&search=bmw%20z4
Hot Chili
BMW Z4 M-Roadster 1.26.0
Porsche Cayman 1.26.2
Lotus Exige 1.26.4
Chevrolet Corvette 1.26.8
Mercedes CLS 55 AMG 1.26.9
Porsche 911 GT3 1.27.2
TVR 350C 1.27.5
BMW M3 CSL 1.28.0
Marcos TSo GT2 1.28.2
Dodge Viper SRT-10 1.28.5
MG SV 1.28.6
Porsche 911 Carrera S 1.28.9 (very wet)
Mitsubishi Evo VIII 1.28.9
BMW Alpine Z8 1.29.0
Mercedes CL65 1.29
Alfa 3.7 GTA 1.30.0
Subaru Impreza STI 1.30.1
Vauxhall Monaro VXR 1.30.1
Aston Martin DB7 GT 1.30.4
Golf R32 1.30.4
Audi S4 1.30.9
Porsche 911 turbo 1.31.0
Vauxhall VX 220 turbo 1.31.3
Honda NSX Type R 1.31.6
BMW M3 1.31.8
_________________ BMW MC-klubben
|
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 134

29 Maj 2006 17:43
Trevlig bil, kan dessutom intyga att den gör sig bra live ute i trafik, stötte på en i Wien för två veckor sedan.
_________________ Christian Ryman
BMWCS #2928
|
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19328

29 Maj 2006 17:59
Imponerande, men jag föredrar precisionsintrumentet.
_________________ Jörgen Eriksson
|
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens

29 Maj 2006 18:05
Hur kan den vara snabbare än CSL:en?
Är det bara sport auto som fått ordentlig fart på CSL:en?
Eller regnade det då...
_________________ Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
|
Osa
Här sen Jul 2004
Inlägg: 296

29 Maj 2006 18:50
| Erik B skrev: | Hur kan den vara snabbare än CSL:en?
Eller regnade det då...  |
Det var blött på banan, inte det mest optimala för R-däcken
|
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491

29 Maj 2006 19:08
Kan det inte även vara så att CSL:en kördes av The Black Stig?
Den vanliga M3:ans tid är iaf av honom och han har ju visat sig vara betydligt långsammare än den vite.
_________________ Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
|
Osa
Här sen Jul 2004
Inlägg: 296

29 Maj 2006 19:14
| Joakim Winkler skrev: | Kan det inte även vara så att CSL:en kördes av The Black Stig?
Den vanliga M3:ans tid är iaf av honom och han har ju visat sig vara betydligt långsammare än den vite. |
Nej, det var "den vite Stig" som körde M3 CSL:en.
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8480

29 Maj 2006 19:52
Dags att byta upp sig nu då Måns? :shifty2:
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216

29 Maj 2006 20:02
Jag tycker nog att tiden från den här imponerar ännu mer:
Med tanke på att Z4M nästan har 50 hästars övertag.
Men visst är Z4M en mycket trevlig bil!
_________________ Henrik Andersson
|
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719

30 Maj 2006 00:21
Som att jämföra hagelbrakare och prickskyttegevär - för egen del föredrar jag absolut precision.
Att Z4 (och merparten av alla Bangle-BMW:s) rent generellt ser ut som om någon varit full när de designat dem - med kurvor upp och ner, konvexa och konkava ytor om vartannat gör iaf inte mig särskilt sugen. Men, prestandamässigt imponerar M-bilarna som vanligt. Hade varit kul att se vad en Boxster/Cayman med 996/997-motor hade gjort på banan - motormässigt hade det ju dessutom varit mer i nivå med vad Z4M erbjuder. Trist att Porsche är så styvnackade på den punkten.
_________________
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538
Trådstartare

30 Maj 2006 09:42
| BTG skrev: | | Dags att byta upp sig nu då Måns? :shifty2: |
Z4M Coupe på önskelistan
_________________ BMW MC-klubben
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538
Trådstartare

30 Maj 2006 09:46
| Atariman skrev: |
Att Z4 (och merparten av alla Bangle-BMW:s) rent generellt ser ut som om någon varit full när de designat dem - med kurvor upp och ner, konvexa och konkava ytor om vartannat gör iaf inte mig särskilt sugen. Men, prestandamässigt imponerar M-bilarna som vanligt. Hade varit kul att se vad en Boxster/Cayman med 996/997-motor hade gjort på banan - motormässigt hade det ju dessutom varit mer i nivå med vad Z4M erbjuder. Trist att Porsche är så styvnackade på den punkten. |
BMW AG:s firmafester är ökända
På Z4:n syns vart som är fram och bak.
Det är värre med det på skalman
_________________ BMW MC-klubben
|
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719

31 Maj 2006 08:32
Estetik vs kalabalik...
Jag vidhåller att estetik och precision är att föredra.
_________________
|
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793

31 Maj 2006 09:37
Alla cylindrar tänder på Z4M, utom den ekonomiska. Boxtern lär slå den med hästlängder i 2, 3, 4 hands ledet.
Men köper man en sådan här med hjärnan?
Nej, trodde väl det!
_________________ Patrik Ljunggren
|
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806

12 Jun 2006 13:00
Underbar!!
Men antingen är man Prosche typen som lever i dået eller BMW tok som lever i nuet  hahaha, design är ett förändringsmoment inte som hos Porsche så det är ett monument...
Men sedan motorn säger ju allt huva!!
Nu är jag så knäpp att jag gillar båda! Men i detta fall föredrar jag givetvis BMW:n, motorn avgör!
_________________ Johan
- Prospekterar Cayman
|
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens

12 Jun 2006 14:26
| RS Patrik skrev: | | Alla cylindrar tänder på Z4M |
När Automobil provkörde tände endast 3 cylindrar.
Troligen ett vevlager, som alla trodde hörde hörde till det förgågna.
_________________ Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
|
|