| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gelleråsen STCC 060527-28
|
1782 besök totalt |
|
|
||||
|
Ingen som va där på lördagen och tog bilder på superkart racet? Då framförallt på helgens största krasch i tröset...helgens första race dessutom. Tur de inte fortsatte så...
_________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
|
||||
Dom bilderna är från kvalet förmodar jag. Bra tagna. Du måste ha kommit ganska nära eller har du en så bra kamera? För er som såg nr11 och insåg att hans motor varken såg ut eller lät som våra andras så kan jag avslöja för er att de är en nyklass till europa som är påväg genom den bilen. Snöskoter motor med variator. Fint drag i den och ska vara en entypsklass. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
Jorå det är väl en kombination (Panasonic DMC-FZ20), men ganska nära kom ja då ja stod borta vid gokartbanan.
En bild på klant-Göransson och den stackars BMW:n
|
||||
Å BMW som sagt att det inte blir ngn compact av E90...
|
||||
Vad var det för smäll? Hörde inte om den? Men tyvärr var det ju startsmällar där i nästan varje race! I FR2000 kom smällen dock på varv två. Radical och STCC var nog enda klasserna som klarade sig hyffsat tror jag. _________________ Viktor Huggare |
||||
Vad var det för smäll? Hörde inte om den? Men tyvärr var det ju startsmällar där i nästan varje race! I FR2000 kom smällen dock på varv två. Radical och STCC var nog enda klasserna som klarade sig hyffsat tror jag. _________________ Viktor Huggare |
||||
Vet inte hur mycket man ska avslöja igentligen. Men de va en förare som överladdade in i första svängen. Dom som stod i första led hade kommit överens om att lämna plats och sen avgöra det resterande 11 gånger man skulle passera svängen. Tyvärr, så va de en som inte hade samma uppfattning. Så han körde på en av dessa två förare och dom två i första led studsade på varandra och täppte till, resten kan ni nog räkna ut... Med rullande start så har man fruktansvärd fart ner där. Själv så blev jag omkörd av en på högkant...är lite spännande och se ner i knät på en konkurent...för en gång skulle så lyckades jag hålla mig kall och köra gamla banan istället. Fick mig dock en liten knuff och flyttade baknavet 1.5-2mm, så jag svarvade om det lite mot kedjestrecken. Inte konstigt det rullar tungt då... Ni som sett eller kört i nya startsvängen är nog inte förvånade. Den är JÄTTE tight men öppna upp sig sen. Sen trodde jag inte att ny asfalt kunde vara så ojämn. Man flyger verkligen upp på gamla banan igen. Tydligen är de FIM som bestämt hur sträckningen ska se ut. Ska bli intressant och se EM-racet i MC där till hösten...
På tal om Göranssons lilla krock i depå så är jag inte förvånad. Stod och väntade i depån under deras warm up. Han gick på sladd in vart enda gång. Det va nära även då några gånger. Inte bara för Göransson heller för den delen. Hade kunnat blivit intressant om han studsat rakt fram och täppt till depå infarten. Någon som vet hur det hade tolkats? _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
|
||||
|
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Gelleråsen STCC 060527-28
|
1782 besök totalt |