| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Weber på BMW m42
|
1736 besök totalt |
|
Weber på bmw m42
nån här som kör med dubbla weber på m42:an ? blir det nån effekt ökning när man byter till förgasare? funkar det med allt annat om man skulle byta till weber förgasare.. vill ha det fräna ljudet
_________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
|
Tändningen är integrerad med insprutningen på M42. För att få det att funka med förgasare får du ha någon typ av annan tändning då, och det är lite småkrångligt eftersom det inte är fördelare på motorn. Det går naturligtvis bra att bygga tändning styrd av megasquirt eller liknande.
Du kan dock glömma att få bilen laglig med dessa ändringar, men det spelar ju ingen roll om bilen bara skall användas på bana. _________________ Kalle Birgersson |
||||
|
Å bygger man ändå tändning kan man likaväl ta hela sprutdelen och vips är man hemma.
Men visst finns det M42 med dubbla Weber.
|
||||
Chip, kammar, bättre extraktor (hur bra är original?) mappning istället för chip... LÄTTA! _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
lätt har jag redan gjort
går det att mappa med org sprut? _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
öj hadde inte du massa roligt till m42 hemma ? :P du får gärna skriva till mej vad du har.. Och lite bilder om du har :P _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
|
Jo det finns väl en del liggandes...som ska ihop...en dag...om mina lager behagar dyka upp snart.
Receptet i första steget: Högkompkolvar, 11,5:1. (Snikvarianten = svarvade från en M50). Svänghjul, 3,8 kg. Musentopp. (Extremt bra flöde.) Allt balanserat och viktat såklart. Detta har Micke E testat i sin och den gick MYCKET jämt och fint. Helt annan maskin med bra vrid. Steg två för mig skulle vara att få till sprutet så man har full koll på allt. När det funkar ligger det sepparata spjäll och väntar. För att verkligen skrämma liv i maskinen efter detta är det kaminköp som måste till och det är det enda jag idag inte har. Så innan jag ens vet vad motorn ska användas till blir det inga kammar. Lovar att visa vad det blev av det hela den dagen jag har ngt på bild. Sen om det är värt det... Som teknikst projekt är det ju skitintressant...men sunt och smart, troligen inte.
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Weber på BMW m42
|
1736 besök totalt |