| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kontrollvärden
|
1 besök senaste veckan (1110 totalt) |
|
Kontrollvärden
Har letat på nätet men har inte funnit bra förklaringar på VAD de är som gör att vissa värden går i taket. vi håller oss till standard motorer med eller utan turbo. Tex. Om Co är för högt vad ändrar/justerar man då?? (tändningen eller bränsle blandningen tex.) Lika dant med Hc, Co2500,Lambda Har någon en bra sammanställning eller förklarningar på detta ämne? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Re: Kontrollvärden
Jag har fått höra att HC tyder på höga förbränningstemperaturer, tydligen kan för mager blandning eller tjuvluft leda till detta. _________________ Anders Hansson |
||
|
Denna sida tycker jag verkar seriös och förklarar förhållandena mellan de olika värdena på ett bra sätt: http://www.sunmaskin.se/avgasskola/avgasskola.htm
_________________ Tobias Geijersson
|
||
Den där var ju jättebra!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Kontrollvärden
|
1 besök senaste veckan (1110 totalt) |

