Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1261 totalt) |
fotade speedster med r-däcken på.
tyvärr så blev det inte några superleggera, för dom tillverkas inte som fembult i 15" av nån konstig anledning. annars så tycker jag att det inte blev helt fel med superturismo. däckvalet blev toyo ra-1 205/50-15 fram och 225/50-15 bak. om det är nån av mina "kompisar" som är intresserade av oz superturismo, så finns dom att köpa i begränsad upplaga för en mycket rimlig peng f.n. ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
prestanda är helt ok för gatbruk. men som alltid, så kan man aldrig få för mycket effekt ![]() har inte provat några banor med den ännu, men var ute och okynneskörde lite på allmänna vägar under dagen och fann r-däcken riktigt roliga. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
r-däcken har iallafall bättre grepp än gatdäcken vid lika temperatur . tror inte att det blev nån temp att snacka om vid dagens tur. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
det sitter 7 x 15" fälgar på min bil. i övrigt hänger jag inte med i frågeställningen ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Du skrev:
"om det är nån av mina "kompisar" som är intresserade av oz superturismo, så finns dom att köpa i begränsad upplaga för en mycket rimlig peng f.n." Så då tänkte jag kolla vad det finns för bredder på fälgarna!? finns dom bara i 7" eller finns det bredare? eller dom kanske är slutsålda? Sen tänkte jag också kolla om det finns bredare däck? kollade på Wheelbase men där hittade jag bara 205 breda däck.. Sitter 225 orna bra på 7" bred fälg? _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||
det är lite smalt med 7" och 225, men eftersom priset var helrätt på 7 x 15" så kan jag smälta det. dessutom tror jag inte att det blir en betydande skillnad i väg-grepp än om jag skulle kört 8" fälgar. på en normal banmötesbil eller sportigare std-bil så har man inte tillräckliga inställningsmöjligheter för att utnyttja r-däck. superturismon finns i följande stl beroende på bultmönster. 6.5 x 15 7 x 15 7 x 16 7.5 x 16 7 x 17 8 x 17 8 x 18 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1261 totalt) |