| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur dra avgas??
|
1450 besök totalt |
|
Hur dra avgas??
Funderar lite hur jag ska dra avgaset på min ascona, org går det överbakaxeln. Sitter stel axel på den. Men jag funderar på om man kanske kan dra det under axeln ist? vilka problem kommer då? förutom att det kommer slå i bakaxeln vid utfjädring, men det tänkte jag kanske lösa med utfjädrings stopp på axeln. Tycker nämligen det är lite knepigt att få till en bra böj över axeln utan att det tar i golvet eller axeln med 2,5" avgas. Markfrigången kanske blir onödigt lidande?? _________________ Johan Månsson |
||
Det är en B ascona. Och den är sänkt runt 50mm typ kanske, vet faktiskt inte då det sitter kapade rallyfjädrar på den. Side pipe blir också svårt, det är inte direkt gott om plats under bilen så man får endast plats med en mindre dämpare då. vill minst ha två. _________________ Johan Månsson |
||
|
Det går ändå, Henrik med sin Vita Ascona B som brukar synas på diverse träffar har 3" avgas som går ovanför bakaxeln, den är ändå rätt låg nu när han bytt till några rejäla med banracinganpassade fjädrar.
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Gör såhär!
Antingen kapar du ur för avgaset där det behövs (detta låter jobbigt men är en välsignelse när det är klart) Eller så monterar du allting sjukt tight, det borde funka utmärkt, jag fick plats med en lågn simons rördämpare diagonalt under min bil, samt en slutburk, det höll ner ljudnivån tillräckligt! Bygg en custom rörböj över axeln med 2 st u-rör (ta delar från den ena för att fippla till vinkeln rätt) och montera så nära karossen du bara kan! På kuntze finns hårda gummibussningar att köpa för att hänga upp allt i! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hur dra avgas??
|
1450 besök totalt |
