| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
"Inside-bilder" från LeMans - Audi R10 TDI
|
1180 besök totalt |
|
"Inside-bilder" från LeMans - Audi R10 TDI
"I just like to mention that the Audi R10 suspension are not based with springs and shock absorbers ! ! !" Hmm... vad är fjädringen då gjord av?
http://www.rs6.com/forum/showthread. http://www.mtm-france.com/reportages _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
"pushroden" syns ju dåligt...
Btw så ser man bitar av den nya styrning med elservo på dessa bilder.
Frågan är bara vad den hade kunnat lämna för effekt med bensindrift och 40mm restriktorer...
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
|
Re: "Inside-bilder" från LeMans - Audi R10 TDI
Läste om ett hydraliskt system i Racecar Engineering i höstas. Audi kanske också använder detta ? http://www.creuat.com/ _________________
Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||
|
"The torsion bar suspension (something else the R10 shares with the Bentley!). The connecting bit at the top is the 3rd "spring" (Sach twin damper unit) which primarily controls dive and squat, the torsion bar itself resides nearly vertical down the side of the gearbox. The anti roll bar passes through the bell housing. The upper A-arms are of round section steel, not aero section."
_________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
![]() |
Bilder o videos
"Inside-bilder" från LeMans - Audi R10 TDI
|
1180 besök totalt |

