| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lash caps, vad finns det för några "standard" att nyttja?
|
2461 besök totalt |
|
Lash caps, vad finns det för några "standard" at
Hej, söker efter lash caps till 8mm ventiler (till min 8V VW-motor) till dessa tryckare:
Fick titta på ett par till Alfa idag, och de var helt perfekta (nästan), men tyvärr var ventilspindeln 9mm. Finns det några 8mm ventiler i nån Alfa modell, och i så fall, vilken? _________________
/LOLA-Christian |
||
|
Inte "standard" och inget Alfa men DrSchrick har nog...
http://www.schrick.com/images/Katalo Geir Rösten kanske tillverkar också (gör lite titandelar och tryckare bl a). _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
Tack för info, men att hitta "special" har jag inga problem med. Just nu använder jag caps från Arrow Precision, men behöver justera ventilspelet och tänkte komma lite billigare undan......
Tackar, hade en misstanke om att TS hade 8mm men ville ha det komfirmerat från säker källa! Tror nog inte heller att 9mm skulle ramla av, men gillar inte tanken på de skall fara runt lite hur som helst under tryckaren, jag menar det finns nog någon anledningen till att de finns i olika dimensioner....
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Scirocchon
Är det Scirocchon du grejar med ?? och Lolan får stå o bli dammig eller byggs den om till Sport 2000? om det passar så tittar jag in när jag år på jobb i Åmål . _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
vad är lash caps? en det nån bricka man har mellan ventil och ventiltryckare i stället för gummihätta?
och vad är det bra för? |
||
|
Re: Scirocchon
Tackar för alla tips, det blev ett samtal till en Volvo-trimmare, så det gick ju smidigt. Intressant tips om att göra egna, hade aldrig en tanke på det, skall lägga det på minnet!
Visst är du välkommen in Per, och det är Scirocco-motorn som jag hade tänkt skulle bli färdig nån gång! och Lolan blir dammig...... Men tanken är inte att den skall byggas om till Sports 2000, det är ju en gammal Thundersports-bil, så för mig känns det inte riktigt rätt att gå den vägen faktiskt. _________________
/LOLA-Christian |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Lash caps, vad finns det för några "standard" att nyttja?
|
2461 besök totalt |