Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film från kristihimmelsfärdshelgen på Ringen
2058 besök totalt
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Trådstartare

I och med att inte alla läser i denna tråden https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=26258 så lägger jag in filmen här med.

Redigerade ihop en film från helgen istället för att titta på fotboll. Den ligger HÄR (högerklicka och spara som)

Filmen är på 109 Mb och tog mig 3 minuter att provladda ner, Anders har go lina! thumbs up

Filmen är komprimerad i DivX och om ni inte har det installerat så finns det på www.divx.com Har testat att spela den i VLC och Media player 10 och det funkar alldeles utmärkt. Dock, inte helt oväntat bättre i VLC och innan nån frågar, ja det skall vara ljud innan bild i början. Ni fattar säkert när ni ser.

Kommentera gärna.

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Kul film att se, speciellt med tanke på att jag bara sett ringen på bilder och på film innifrån vissa bilar med grymt snabba chaufförer.
Tyckte dock lite synd om alla mc-killarna som välte i adenauer forst, tur dem landade mjukt och kom undan med allt för stora skador på motorcyklarna.
Men det verkar vara en skön känsla där nere och vågar/vill man inte köra så verkar det ju nästan lika roligt att gå/cykla runt banan och se på alla fina bilar.

Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
david-o skrev:
Tyckte dock lite synd om alla mc-killarna som välte i adenauer forst, tur dem landade mjukt och kom undan med allt för stora skador på motorcyklarna.

Ja det var nog mest självförtroendet och lite plast som gick åt. Alla åkte därifrån av egen maskin. thumbs up

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tack för filmstunden thumbs up

Kul att se annat än bara in-car film för en gångs skull.
Jag utökade mitt sug för att att själv besöka Ringen någongång framöver. thumbs up thumbs up

Hässleholm
Här sen Dec 2005

Finfin film!

Får mig bara att bli ännu mer sugen på att åka ner till Ringen och åka taxi, dom är ju inte riktigt kloka! thumbs up

Malmö
Här sen Okt 2004

Riktigt bra thumbs up thumbs up thumbs up

99% av alla "Hemmavideos" folk lägger upp på nätet, i tron att de själva är nästa Quentin Tarantino, Guy Ritchie, eller kanske blivande producent av Top Gear, brukar vara ren och skär dynga. Fullproppat med ALLA effekter och "coola grejer" som finns i Premiere, och översmetat med hemsk techno eller "tung" hårdrock/Nu-metal. Oftast filmat med extremt skakig handkamera som gör att det blir i princip omöjligt att kolla på.

Därför är det befriande att någon gjort en smakfull produktion, fångat själva känslan av att befinna sig vid ringen och dessutom fått med massvis med fina bredställ, avåkningar och klanterier, toppat med lagom med musik

Top ranking!

Göteborg
Här sen Jun 2005

skön film!! det är fint att det finns folk som vill bjussa på lite feta ställ!!!

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det verkade vara varierande väder där nere...
Begriper inte varför alla åker på gräset vid AF. Imprezan kan man ju begripa för den är ju byggd för det, men R-hojar...

Västerås
Här sen Sep 2004

Kul att se filmen. Men det måste vara mindre roligt att köra där och RingenTaxi dyker upp med ställ bakom en när man kör *s*

Citat:
Anders har go lina

2min med BT igång samtidigt.... det e kul att ladda då

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Underbar video thumbs up

Får samma känslor som Anton. Måste ju bli av med ringen-oskulden nån gång..

Edit: För de icke insöade: Talar inte om ringmuskeln Den får gärna fortsätta vara oskuld..

Jkpg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Tack för filmstunden thumbs up

Kul att se annat än bara in-car film för en gångs skull.
Jag utökade mitt sug för att att själv besöka Ringen någongång framöver. thumbs up thumbs up

DU MÅSTE ÅKA NER ANTON!!! Bilintresset blir inte det samma efteråt, på gott och ont.

Pioneerman skrev:
Finfin film!

Tack!

Kalle Hansen skrev:
Riktigt bra thumbs up thumbs up thumbs up

Vadå, jag heter ju Daniel Tarantino
Musik över motorljud är no no no!

24-Seven skrev:
skön film!! det är fint att det finns folk som vill bjussa på lite feta ställ!!!

Tack. Killen i den vinröda Calib... euhm... jag menar Skylinen gillade verkligen att visa upp sig

Lennart Hall skrev:
Det verkade vara varierande väder där nere...
Begriper inte varför alla åker på gräset vid AF. Imprezan kan man ju begripa för den är ju byggd för det, men R-hojar...

Inte riktigt i kronologisk ordning på klippen Men det var varierande väder som alltid.

Westeras skrev:
Kul att se filmen. Men det måste vara mindre roligt att köra där och RingenTaxi dyker upp med ställ bakom en när man kör *s*

Man måste hålla uppsikt bakåt hela tiden!

Rash skrev:
Underbar video thumbs up

Får samma känslor som Anton. Måste ju bli av med ringen-oskulden nån gång..

Tack! Klart att du måste dit.

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Daniel Magnusson skrev:

DU MÅSTE ÅKA NER ANTON!!!

Jag ska. thumbs up Kanske redan nu i sommar!!
Dock utan några egna varv.

Malmö
Här sen Feb 2004

Mycket trevlig video!

Men var det inte lite konstigt att Skyline-föraren stannade precis vid turn-in vid AF, det verkade nästan som om han väntade in ett fritt spår för att kunna drifta framför polarna. Kanske kan man göra så på en skatepark men att stanna där folk siktar sina bilar under full broms kanske inte är helt smart. Borde även vara olagligt då Nordslingan väl är A-bahnklassad?

Jkpg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
sweanders skrev:
Mycket trevlig video!

Men var det inte lite konstigt att Skyline-föraren stannade precis vid turn-in vid AF, det verkade nästan som om han väntade in ett fritt spår för att kunna drifta framför polarna. Kanske kan man göra så på en skatepark men att stanna där folk siktar sina bilar under full broms kanske inte är helt smart. Borde även vara olagligt då Nordslingan väl är A-bahnklassad?

Tack!

Ja vi undrade också vad han höll på med. Värre var dock den hord av MCåkare som stannade och skulle kolla hur det hade gått för deras polare. Ställde sig fyra i bredd!!! Klart farligt och inte hade bråttom bort heller.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det känns som om det odlas en driftingkultur i AD (Ringtaxina spär på) där folk skall läga lakrits inför alla som står där med videokamera.

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Go film! Men vilken shysst server den låg på filmen! Äntligen nytta av de 10mbs man betalar för! thumbs up

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Bilder o videos
2058 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande