Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
3475 besök totalt |
S: Alfa Romeo Alfasud SÅLD
SÅLD Alfasud ti 1978, 2-dörrars, vit. Köra CAR Challenge, SVPM GT eller retro racing 2007? Bilen Rensad på all inredning och lättad med alu dörrsidor, plasrutor. Fullbur + stag överallt och den är regbesiktad med bur. Tank på ca 15 liter. Bilen är sänkt och uppstyvad med bl.a. flyttat panhardstag, länklager fram, kränghämmare bak och väghållningen är bra. Batteriet (nytt 2006) är bak&nedflyttat. Vikten är 837 kg med full tank. Övrigt: Momo stol med justerbara glidskenor, OMP ratt, Sabelt 3" bälte, Tilton reducerventil, 14x6 kryssekerfälgar med V700R däck. Finns oxo en passagerarstol. Gatregistrerad, skattad och besiktad utan anmärkning. Skicket är en smula 'rejsigt' - hö framskärm är bulig men karossen är sund och det finns ingen rost undertill! ![]() Motorl Alfa 33 standard boxermaskin på 1,7 liter med dubbla Weber 36, femväxlad låda, lättat svänghjul. Ca 118 hk. Nybytt kamrem, olja+filter + ventilspel & förgasare justerad, allt av Auto Alfa. Startar snällt, choken jobbar bra och den svarar bra kall som varm. Bilen är pålitlig och jag har kört två Sprint Race och två banträffar i år utan problem, Kinnekulle resp Falkenberg, den senare körde jag oxo bilen till och från banan 20 mil T&R. All elektronik funkar oxo som den skall. Foto LinusM ![]() Regnummer DRB 337 Foto Mikael Sandberg ![]() Höstpris 29990:- Info finns oxo i biltråden: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=21807&postdays=0&postorder=asc&start=0 Kolla också min hemsida |
SPVM GT nästa år...
![]() Naturligtvis helt oklart med reglemente och viktgränser men den passar in. |
|
|
|
|
|
|
Prutat priset genom att montera en lätt Momostol, glidskenor och alu stolfäste från OMP och ett steg närmare vagnbok!
![]() Kom å köp! ![]() ![]() |
![]() |
SÄLJES
![]() |
3475 besök totalt |