Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
LH 2.2 insprut
1234 besök totalt
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
LH 2.2 insprut

Våran isbanebil (se signatur) har fått sig sitt nya spjällhus.

Däremot är jag mycket osäker på hur jag bör confa LMM, och dyligt.

Problemet vi har är att den går lite tunt, med lite vita stift som följd.


Hittade en trimput på lmm

LMM har elektroniken från en bosh LMM 0280 212 007 men huset från en lmm (från en b234a
Dvs att röret har en större area.
Är lite osäker på om det var rätt väg att gå..
Har jag fel om jag säger att den numera tolkar luftmänden som för låg, då hastigheten förbi glödtrådarna blev lägre än med orginal rör...

Jag skulle behöva tipps om hur jag ska kunna få mer soppa till motorn

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11809

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Du måste öka spridarna (större) pga arean i LMM är större, på TPC så är rek att ökningen i % på LMM skall åtföljas av en lika stor spridarökning.

Dvs 10% större LMM kräver spridare med 10% mer flöde.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
steffe skrev:
Du måste öka spridarna (större) pga arean i LMM är större, på TPC så är rek att ökningen i % på LMM skall åtföljas av en lika stor spridarökning.

Dvs 10% större LMM kräver spridare med 10% mer flöde.

Så den regeln gäller även sugmotorer... hade vissa funderingar på det...

så då ska det dit 40% större spridare än orig..
+30% till då om det ska åka med etanol?

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11809

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

lindgren skrev:
steffe skrev:
Du måste öka spridarna (större) pga arean i LMM är större, på TPC så är rek att ökningen i % på LMM skall åtföljas av en lika stor spridarökning.

Dvs 10% större LMM kräver spridare med 10% mer flöde.

Så den regeln gäller även sugmotorer... hade vissa funderingar på det...

så då ska det dit 40% större spridare än orig..
+30% till då om det ska åka med etanol?


E85 är ju +40% enligt många så det kanske är bäst med dubbla spridare

Sätt dit större (+10-20%) för LH2.2 är väl så funtat att det är adaptivt.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3462



Tvivlar starkt att LH2.2 är adaptivt. Min 2.4 är inte adaptiv, enda som händer är att den reglerar mot lambda 1.0 om det är inom marginalerna, annars tänder den CE lampan. Likaså om man stämplar fullt, då går den på fast map och skiter i lambdan.

Du kan kolla om det finns möjligheter att dra upp LMM med poten, eller installera större spridare alternativt höja soppatrycket. Du bör nästan kolla upp hur det går med bredbandslambda, annars ändrar du i blindo.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
gula (det vi har just nu) 0 280 150 762 214cc@44psi 43hp (org from 01/89)
oranga (850 2.4L turbo) 0 280150 785 304cc@61psi 61hp
röda (saab turbo) 0 280 150 431 359cc@3.9bar 72hp

finns hemma... men dock så skiljer sig ohm talet på 150 7xx mot 150 431
7xx är på 16 ohm, medans 431 är på 12 ohm.

lmm orginal
bosch 0 280 212 007
huset vi har kommer ifrån
bosch 0 280 213 010

men har inte måtten på rören....
någon som har?

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Skruva banåkabil
LH 2.2 insprut
1234 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande