| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Testa Öhlindämpare
|
2290 besök totalt |
|
Testa Öhlindämpare
Tjena! Finns det någon firma som kan fixa fram dämpkurvor i skåne? Eller är det bara att skicka dem till Stötdämparexperten eller Stötdämparverkstaden? Finns det fler? Blev lite irriterad på SDE när jag snackade med dem nyss, "vad skulle jag med dämpkurvor till eftersom jag förmodligen ändå inte förstår vad de är till för"
Nej, jag vet inte hur jag ska tyda dem men det finns andra som kan. Sen vill jag ha koll på mina prylar så om jag måste chimsa om så vet jag vad ursprungsvärdet är. Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
StötDämparExperten? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
SDE = Stötdämparexperten Pelle som jag snackade med har jag bara gott om att säga så det var kanske missuppfattningar men tycker inte jag ska behöva förklara för dem varför jag vill ha kurvorna eller iaf bump/rebound-värdena. /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
|
Ahha SDE=StötDämparExperten
Hmm jag har LÅNGA ledingar in i pallet
Mig vetligen så kan man få kurvor hoss SDE. Men vilket utsende kurvona har låter jag vara osakt. Fa... nu har jag glömt vad typerna av maskiner heter
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Det kostar flis att få dämparna körda hos Öhlins
Pelle gör inte det själv utan alla skickas till Lapplands Väsby för körning. Han sa samma sak till mig när jag frågade(han kan nog missförstås på tonfallet, För han menar nog inte ngt illa s.a.s.), När racerbilens skulle köras (han hade iofs rätt att jag inte fattade nått). Jag har överlåtit tänkandet till Fuling istället
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
SDV har gjort mina Koni, Men mätmetoden skiljer sig ganska mkt mellan dom.
Diagrammet från SDV var enklare, Medans man fick en "bok" på ett antal sidor med mätpunkter och separata grafer. Jag fattade ändå väldigt lite av båda sorterna(öhlins var lite enklare att förstå och tolka) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
SDV testade mina Öhlinsdämpare och Emils Koni.
Bilder finns här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Känns dock som att diagrammen inte ger så överdrivet mycket. Kan iofs inte påstå att jag har lagt ner tid på att tolka diagrammen heller. Det räcker med konstaterandet att de sannorlikt är rätt ok
Tycker att man bör få diagram om man köper seriösare dämpare för övrigt. Ska få lite utbyte ifrån dämparjusteringar bör man ju veta hur stort inverkan en viss justering har. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Är det någon här som har direktkontakt med SDV(Stötdämparverkstaden)? Har provat från och till i 3 veckor per telefon, alltid upptagetton plus att jag faxat 2 ggr om att de ska kontakta mig omedelbart vilket de inte gjort.
Synd att jag överhuvudtaget anlitade detta företag! Har väntat 1,5mån på mina dämpare och det var inte den tidsangivelsen jag fick innan jag skickade upp till dem. Sen att man inte kan få tag i dem gör mig så förbannad
Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
|
Prova att ringa till jonas eller kjells mobil
Jonas Anders Leidstedt Mobil 070-6884574 Kjell olov Leidstedt Mobil 073-0657001 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Tackar!! Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Testa Öhlindämpare
|
2290 besök totalt |