Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
840 besök totalt |
Vart köpa bra bromsbelägg?
Har precis varit ute och bytt bromsvätska på bruksbilen. Hade tänkt att den skulle få gå några varv på mantorp i helgen. Bromsarna är ombyggda till GTI-standard men fadar redan vid andra inbromsningen. Detta måste bero på att beläggen är inköpta på biltema. Jag måste köpa belägg som tål bankörning idag eller imorgon. Problemet är att jag bara har förmiddagen på mig att köpa belägg i Göteborg. Får jag inte tag i några där så måste jag hitta nåt vettigt i Lidköping under fredagen. Vart köper jag bra belägg i Göteborg. Jag vill ha belägg för bankörning, vardagsegenskaperna spelar väldigt liten roll. Tacksam för snabba svar då jag måste sätta mig i bilen mot Göteborg om en timma. Edit: Beläggen skall vara till VWII OK, dvs Golf 1 GTI. Edit2: Det är David "Co-tec" Ingemarson som skrivet inlägget, råkar bara sitta framför lill-brorsans dator. _________________ Be that machine that works in your hand ![]() |
Jag trodde att den allmänna uppfattningen på forumet är att Greenstuff inte pallar för bankörning.
Funkar det med greenstuff? Beläggen skall bara tillfälligt sitta på jettan. Så det går bra med rena racebelägg. _________________ Be that machine that works in your hand ![]() |
Har du testat att köra med originalbelägg från VAG?
Jag kör med originalbelägg och skivor på både Polon och Passaten. På Polon har jag bara haft problem med bromsarna en gång och det var när jag körde ut med helt ISKALLA bromsar en morgon på Ringen. Nästa morgon värmde jag upp bromsarna lite innan jag körde ut och då var det inga problem. :o) Passaten körde jag 70 varv på Kullen i höstas och hade inga andra problem med bromsarna än att skivorna slog sig lite, men det berodde nog på att jag slarvade med nerkylning av bromsarna efter bankörningen. :o( Iofs så är jag nog ganska snäll mot bromsarna. brukar använda den högra pedalen mer än den mittersta... ;o) _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Nu har jag rotat runt i garaget lite extra.
Den gamla uppsättningen racebelägg av okänt märke var inte helt slut som jag mindes utan dessa går nog att använda. Det fanns dessutom 99%-iga belägg i oken som suttit på Zed's projekt-golf. Får se vilken uppsättning jag väljer. Nu kan jag i alla fall vänta med att köpa belägg tills jag fått på mina 280mm skivor. Tack för hjälpen _________________ David "Co-tec" Ingemarson Lidköping LT 46 -00 Audi 80 GTE Quattro -86 Audi S6 -97 Lupo 3L -04 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
840 besök totalt |