| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Audi 3B-motor, 500+ hk
|
916 besök totalt |
|
Har klurat lite och kommit fram till att jag nu ska sälja motorn i min bil komplett med styrsystem, tryckvägar, ic och avgas. Motorspec: Toppen är preparerad av Turbo Center. Förbränningsrummen och styrningarna är gjorda av Arctic Tuning. Nya och argare kamaxlar för säsongen. (06) Bottendelen är standard med kraftigare lager, ARP-bult, Verdistakar, ny oljepump, nya kolvringar samt att blocket är hornat. Grenröret är specialtillverkat med en snygg kollektor som optimerar flödet ut innan det går in i den skräddarsydda Turbonetics-turbon som klarar ca 550+ hk. Insug, spjällhus och tryckvägar är byggda av Arctic Tuning och IC:n är stor nog för att klara 670hk. Spridarna kommer från Siemens och levererar drygt 600cc. AC:n borttagen för att få plats med IC och andra effekthöjande prylar. Motorn är byggd av Arctic Tuning samt mappad av Claus på Turbo Center. Avgas består av 3" hela vägen med sportkatt från TC. Bästa tid innan årets uppgradering är 11,44 bästa slutfart 206km/h, men nu lämnar motorn mer effekt. Det medföljer programvara för racebränsle samt vanlig 98 okt. För vidare information, ring Arctic Tuning på 070 - 300 66 55. Eller mig på 070 - 677 03 71. Prisidé: 70 000 kr. Nypris: ca 130 000 kr. Motorn har gått max 500mil. Grejerna är i princip bult on! Som sagt motor, styrsystem, tryckvägar, IC, samt komplett avgassystem. _________________ Cristoffer Strand |
![]() |
SÄLJES
|
916 besök totalt |