Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Sportiga gatdäck
1979 besök totalt
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Sportiga gatdäck

Hej!

Det börjar bli dags för nya däck till bilen. Idag rullar den på Pirelli P-Zero Rosso. Några nya sådana kommer inte att införskaffas.

Däcken skall klara av aktivvardagskörning men även lite banåka när inte R-hjulen är med.

Michelin Pilot SPORT PS2 finns som en förstahandskandidat. Men nu har ju Continental SportContact 3 kommit & kan också vara ett alternativ. Bridgestone Potenza RE 050 A & Dunlop SP SPORT MAXX är väl också hyggliga kandidater. Däcken skall i.v.f. ha konventionellt mönster & stora klackar i sidorna.

Vad finns det för erfarenhet av dessa gatdäck med "banambitioner"?

Bridgestone Potenza RE 050 A
Continental SportContact 3
Dunlop SP SPORT MAXX
Michelin Pilot SPORT PS2

Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Har kört en dag på bridgestone 050 nu och tycker att dom verkar bra. Dom är inte svajiga när det går fort och svänger i alla fall. Dom placerade sig som nr 1 i sport autos test. Michelin är sannolikt ett strå vassare på torrt väglag men inte på blött.

/Johan B

Halmstad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Här är en länk jag fann till AMS testen http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0607/060704.pdf
Bridgestonedäcket verkar onekligen starkt.

Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag hade funderat på att köpa pirelli P zero nero först då det är lite bättre i regn, pratade lite med en kille när vi var på sturup och körde men han tyckte att pirelli däcken var svajiga. Så det fick bli bridgestone istället, dom är kanske lite stötiga men ännu så länge är jag helt nöjd.

/Johan B

Halmstad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Som slutkläm på min inledande frågeställning kan jag nu meddela att det i veckan blev Michelin Pilot Sport PS2 225/40-18 som fick äran att krängas på fälgarna. Förhoppningsvis ett bra val.
Avvaktar dock några veckor med att byta till sommarhjulen även om jag är ordentligt sugen.

1979 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande