Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1728 besök totalt |
BMW e30 316 1988 och bmw e30 325 1983
hej jag er en Norsk/Svensk pojk på 16 år som nu i påsk kjöpte mej en bmw e30 325 1983, han jag kjopte bilen av sa den va rostfri. det var den inte ![]() helebilen var en rosthög, så jeg letade rett på en 1988 model 316 utan takluka,elspeglar och elfönser. min prosjekt er delat up i två versjoner: första versjon er at ta motor, drivlina og chassis m/ bromsar från 325 in i den nya bmw. så skal det byggas en båge, håpas på at bygga något liknande som nicke_1 her har gjort. Versjon 2: som kommer nesta sommar/höst er at kjopa en coswort turbo/saab 2,0turbo "kortmotor" trimma til ca 350hk, m5 eller m3 väksellåda, 535 bakaksel?? och m3 skjærmar i stål fram och bak om möjlit. om jag får til vil jag bygga rörbär armar fram och bak om mojlit för besta veggrep. bilder kommer snarast, bara jag får tag i en kamera ![]() hoppas ni tar mej seriost da ![]() _________________ Philip Ramsey |
den roda bmw e30 325 som er döpt til rosthögen
![]() har borbet c 7,5x17" som jag skal sälja ![]() motoren en m20b25 med en ny topp ![]() rost så her ser du rundt hela bilen oxo rost i taket ![]() ![]() men så fikk jag en ny bmw ![]() saknar dock motor ![]() saknar framskjärmar skal kjöpes på lördag eller söndag ![]() skal montera motoren från den roda rost högen ![]() måste oxo montera inredningen från den roda:D ![]() jag var ganska heldig å fikk tag på den svarta 316 fkk den for 1500spenn av en kompis det enda stellet det er rost er ved hogre hjulhus et litet hål thats it ![]() _________________ Philip Ramsey |
Jodå Philip det tror jag säkert. Det är många som har liknande projekt som dig
![]() Det hela kan bli riktigt skoj när det blir klart! ![]() Ps. Du få gärna förminska bilderna till 800*600 pixlar så man slipper scrolla sidledes när man tittar på din tråd. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1728 besök totalt |