Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Biltvätt / rekond i Stockholm
783 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Ska lämna in bilen (Volvon). Har en kille som tvättar in- och utsidan, motortvätt samt maskinvaxar hela bilen för 900 kr. Någon som har förslag på andra bra "biltvättare" i Stockholm?
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

hoppas att han är duktig och noggrann(har du använt honom tidigare?). för jag tycker att det lät lite för billigt om du fick priset utan att vara tidigare kund.

vi har ett antal bilar som blir tvättade hos olika rekondare med jämna mellanrum och vi har nog varit både nöjda och mindre nöjda hos de flesta.

i övrigt så har jag märkt att kvalitén på jobben beror mer på dagsformen hos putsaren än priset och företaget.

vi anlitar en kille ibland, som är lager och fordonsansvarig hos en kompis företag.
han börjar bli rätt duktig, samt han har gått en minikurs hos smartab för att lära sig mer om produkterna/användning.
har för mig att jag betalade 400:- för en inv/utv tvätt inkl motortvätt.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
dude skrev:
hoppas att han är duktig och noggrann(har du använt honom tidigare?). för jag tycker att det lät lite för billigt om du fick priset utan att vara tidigare kund.

Jo, han är hur duktigt som helst, har varit där flera gånger. Har ingen koll på andra priser, men han kanske dessutom är jättebillig.
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003

Jag gjorde en DITEC behandling på Stockholms Bilvård (på Valhallavägen) som blev mycket bra. De gör även "vanliga" tvättar och vaxningar tror jag. Kolla med dem!

SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

Sthlms bilvård är kalas, duktiga - och vana med dyrgripar.

/J

Citera
Allmänt banåkaforum
783 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande