Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1172 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Ska vi separera ut racetech/beräkningar till ett eget forum?
Några har önskat att chassieberäkningar o aerodynamik ska få ett eget underforum. Fördelar: - lättare o hitta? - kanske ökar antalet diskussioner i ämnena? Nackdelar: - den trevliga blandningen av "hands on" och "teoretiska" diskussioner splittras i två forum? - väldigt många forum o kolla i? Kommentarer? _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
om det skall splittras vore väl det bästa att ha ett brett teknikforum, både hands-on och teori, tycker jag. Bara det är ren teknik som diskuteras och inte vilken bil som är lämplig, var man kan köpa olika prylar, etc..
om man tittar på ämnena nu så skulle det alltså fördelas så här: "Bosse Bildoktorn på TV" - huvudforum "Sinter eller inte?" - teknikforum "Bilder! Nya Noble M12 GTo-3R" - hf "Hjärnjumpa i den högre skolan." - tf "Toe" - tf "Biltvätt / rekond i Stockholm" - hf "Bättre väghållning i saab 900" - tf "Skruva mätare???" - hf "Kort från mitt besök i Maranello." - hf osv Kan tänka mig att antalet trådar om samma sak minskar om det är lättare att hitta de gamla i ett forum som har lite mindre antal trådar. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||||||||||||||||
Det är ju det som är nackdelen med att ha så många trådar i samma forum, skall man "browsa" efter nån gammal tråd som ramlat över kanten till nästa sida så hinner man bli ordblind innan man hittar rätt tråd och när man söker så hittar man ibland inte ändå eftersom man inte har exakt rätt sökord...
![]() Mina ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||||||||||||||||
Jag röstade ja, jag är en ja sägare....
![]() Jag känner att jag tacklat av lite i teknikdiskussionerna. Kanske beror på att jag haft mycket annat att göra än att hänga här. Men den åter uppblommade tråden om vingar i best of fick mig rejält inspirerad. Anders typning är bra och jag tror alla förstår den. Mickes synpunkt om ett spelforum är ![]() Sen undrar jag lite om inte ett körteknikforum kanske vore läge för istället för det något smalare Nürburgringforumet. ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||||||||||||||||
Hmm, tror jag tycker ungefär likadant... det får inte bli för många forum, helst färre än idag.
Är splittrad när det gäller Nordschleife, den lever ett eget liv lite vid sidan av allt annat. Men ett bra eget liv ![]() Föreslår följande, men dom argument som redan angetts av Anders, Daniel mfl Huvudforum Teknikforum Körteknikforum Nordschleife Träffar&race Simracing Köp&sälj Info om forumet _________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
Här var det jämnt, bara en röst som skiljer.
Förresten lite dumt att man inte kan göra egna virtuella forum genom att slå ihop flera riktiga. Borde ju vara en ytterst enkel sak att putta in i BB-koden. Men det kanske kommer i en senare version. Eller för den delen låta en tråd tillhöra flera forum. z _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||||||||||||||||
Utomäktingen däcksforumet då???
En variant är att slå ihop R-däcksforumet med ett teknikforum. Däck må vara en viktig del av bilen men ett eget forum för detta och inget teknikforum känns lite lustigt. (Det finns säker en historia bakom det hela). Samma sak med Ringenforumet som ju kunde slås samman med ett körteknikforum (inte lika naturligt) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||||||||||||||||||
Dessutom går det ju alltid att testa och funkar det inte bra så går man tillbaks till ursprunget. Kostar inget förutom lite svett ifrån Magnus när han skall flytta trådar fram och tillbaks.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1172 besök totalt |