Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vad säger ni om denna 325a?
1291 besök totalt
EVO VI
Stockholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 43


Trådstartare
Vad säger ni om denna 325a?

Kommentarer tack. Är det här samma diff som M3an? Ultimata bilen för bankörning eller? Vad är det för chassi? Behövs det moddas?

http://www.blocket.se/vi/8556281.htm?ca=11_s

_________________
964 RS
Christian Sjögren
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1332



Re: Vad säger ni om denna 325a?

Evo VI skrev:
Kommentarer tack. Är det här samma diff som M3an? Ultimata bilen för bankörning eller? Vad är det för chassi? Behövs det moddas?

http://www.blocket.se/vi/8556281.htm?ca=11_s



M3 E30 har utväxling 3,25 orginal thumbs up

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



Alla 325i har 51mm fjäderben. Att han kallar den MK motorsport är för att det är märket på fälgarna.
3.45 fanns inte alls, men 3.46 fanns på tidigar 325:or och lite annat.

Inget speciellt med bilen, mer än att den verkar skapligt fräsch för pengarna.

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
EVO VI
Stockholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 43


Trådstartare
Rejsa=325 kunskap!

Men är diffen tillval? Är det ovanligt? Finns det olika typer av diffar? Köpläge?

_________________
964 RS
Christian Sjögren
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



verkar ju vara bra pris på den om den är fräsh i drivlinan, för 325orna är faktiskt rätt dyra, men det går alltid att pruta,,

dock verkar det inte vara något utöver en vanlig 325iM

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



Evo VI skrev:
Rejsa=325 kunskap!

Men är diffen tillval? Är det ovanligt? Finns det olika typer av diffar? Köpläge?


Ja diffbroms var tillval och de är besvärliga att få tag på.
Alla bakhjulsdrivna med diffbroms har lamelldiff. Finns två storlekar på diffhus, 323, 325 och M3 har en lite större. Det går dock att använda den "stora" i en 318 (och tvärs om tror jag)

325ix har en viskodiff som inte är så väldigt lämplig för bana.

Köpläge? japp

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
EVO VI
Stockholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 43


Trådstartare
Med andra ord så är en sån här bil med diff ganska ovanlig?(Tjatig)
Ska kolla på den?
Vad ska jag kolla efter?

_________________
964 RS
Christian Sjögren
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1864



Rost vid A-stolpen, rost i sparktrösklar samt i bakre hulhuset, syns under all plast i bakluckan. Förövrigt är utväxlingen inte optimal för bankörining men det är en parantes. Lite rejsigare utväxling får du om du skaffar en 4.10 utväxling istället. Går iofs säkert att fixa via att man byter till ngn obskyr växellåda också.

Lycka till

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Allmänt banåkaforum
Vad säger ni om denna 325a?
1291 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande