Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1291 besök totalt |
Vad säger ni om denna 325a?
Kommentarer tack. Är det här samma diff som M3an? Ultimata bilen för bankörning eller? Vad är det för chassi? Behövs det moddas? http://www.blocket.se/vi/8556281.htm _________________ 964 RS Christian Sjögren |
||
Re: Vad säger ni om denna 325a?
![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Alla 325i har 51mm fjäderben. Att han kallar den MK motorsport är för att det är märket på fälgarna.
3.45 fanns inte alls, men 3.46 fanns på tidigar 325:or och lite annat. Inget speciellt med bilen, mer än att den verkar skapligt fräsch för pengarna. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Ja diffbroms var tillval och de är besvärliga att få tag på. Alla bakhjulsdrivna med diffbroms har lamelldiff. Finns två storlekar på diffhus, 323, 325 och M3 har en lite större. Det går dock att använda den "stora" i en 318 (och tvärs om tror jag) 325ix har en viskodiff som inte är så väldigt lämplig för bana. Köpläge? japp _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Rost vid A-stolpen, rost i sparktrösklar samt i bakre hulhuset, syns under all plast i bakluckan. Förövrigt är utväxlingen inte optimal för bankörining men det är en parantes. Lite rejsigare utväxling får du om du skaffar en 4.10 utväxling istället. Går iofs säkert att fixa via att man byter till ngn obskyr växellåda också.
Lycka till ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1291 besök totalt |