Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: Sveriges bästa driftare - sevärd
<<   1, 2, 3, 4, 5
8 besök senaste veckan (12191 totalt)
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
liket skrev:
Citat:

Stämmer inte riktigt tyvärr.

Inom D1 så är det högre poängdömmning på förare som "touchar" ytterväggen inför/mitti svängarna.
Inget alls med spårval att göra där.

Man ska komma så nära som möjligt med baken mot apex av den yttre sidan för att sedan gå in och ta med nosen på den inre sidan av apex, ju bättre träffsäkerhet och vinkel, desto mer poäng. Så vitt jag ser är det en linje och när det även kallas "the line" så talar det väl för sig själv.
Det handlar även om ingångshastighet i kurvan och rök.

...och jo, det är väl en gammal film, men tyvärr ser det mer ut som en gammal sladdfilm än en driftingfilm.
Det blir mycket vackrare utan massa body roll också. :P

För övrigt vill jag inte alls tracka ned på föraren.

Kan inte hålla med dig alls där -- Här har du en skiss som visar de flesta D1 förarnas linje på Irwindale Speedway under D1-USA tävlingarna.
Bla vår svenska stjärna Samuel Hubbinette - som denna tävlingen körde första D1-USA med en Jasper Supra - Han fick snabbt ett ryckte om sig om att inte vara rädd för ytterväggen.

Vinnaren utav den första USA D1 tävlingen var Katsuhiro Ueo - han körde en 180 hk sugmotor Corolla AE86 - En bil som INTE ger någon direkt rökutveckling alls i dessa D1 hastigheter :-)

liket
Örnsköldsvik
Här sen Dec 2004

KristianAE86 skrev:

Kan inte hålla med dig alls där -- Här har du en skiss som visar de flesta D1 förarnas linje på Irwindale Speedway under D1-USA tävlingarna.
Bla vår svenska stjärna Samuel Hubbinette - som denna tävlingen körde första D1-USA med en Jasper Supra - Han fick snabbt ett ryckte om sig om att inte vara rädd för ytterväggen.

Vinnaren utav den första USA D1 tävlingen var Katsuhiro Ueo - han körde en 180 hk sugmotor Corolla AE86 - En bil som INTE ger någon direkt rökutveckling alls i dessa D1 hastigheter :-)

okej, jag kanske var lite fel ute det där med apex och rök, men jag vidhåller att det finns en line.
Har du tittat på några driftingfilmer, t.ex. jdm option o.s.v.? Där snackar domarna (Keiichi "Dorikin" (Drift King) Tsuchiya, Manabu orido och Manabu Suzuki) om clipping point och line hela tiden. Vet inte de officiella d1-domarna vad de snackar om så är tävlingen lite illa ute. :P

Film: Sveriges bästa driftare - sevärd
<<   1, 2, 3, 4, 5
8 besök senaste veckan (12191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande