| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Bilöverdrag
|
7111 besök totalt |
|
Hej, jag har använt det billigaste (nylon) och minsta helkapellet från biltema. Funkar helt OK står bilen en hel vinter kryper lite damm igenom. Det mest ideala vore dock Opels orginaltillbehörskapell till speedstern, perfekt passform och skonsamt luddigt på insidan. Lennart Hall (fd Mäkinen) här på rejsa hade ett sådant till sin speedster.
Kanske fortfarande går att beställa från Opel, men kostar nog skjortan... _________________ Mattias Meldert |
||||
|
Vill varna för det silvriga kapellet från Biltema. Är det minsta fukt i luften fastnar det under detta och det blir kondens. Mitt innertak på Argentan släppte från limningen efter ett halvår... För att inte tala om rosten.
|
||||
|
Dubbelpost..
varför kan man inte deleta inlägg?? |
||||
Är det detta som Meldert har som du menar? _________________ Lasse Alfons |
||||
Nej, jag använder det billigare blåa. Det är inte lika tätt så kondens har inte varit ett problem för mig. Min bil stog dock i ett varmgarage med ordentlig ventilation tillsammans med ca 30 andra bilar (därför blev det dammigt...) Sen kan ju karossen inte rosta på en speedster och något innertak som kan lossna har vi inte heller
Så jag har inte upplevt några som helst problem med mitt kapell det låg på bilen i flera månader utan problem, det enda som jag märkte var att det allra finaste dammet kröp igenom ändå, så det blev ett tunt tunt lager efter en hel vinter. Dessutom var kapellet då så äckligt på utsidan att det nästan är hopplöst att göra rent... Men dom är ju så billiga så man kan ju köpa ett nytt inför varje vinter... Ska du kränga av och på det typ en gång i veckan får du ju inte samma problem det är ju bara att passa på att skaka det då... _________________ Mattias Meldert |
||||
|
Vi får se vad jag beslutar mig för. Jag var inom Opelhandlaren här i Växjö idag och de ringer mig i morgon om de kan skaffa Opels kapell och vad det kostar. Sedan fick jag svar från Covercraft i England som syr ett exakt efter min bil. Onödigt dyrt kanske, men säkert jävligt bra och som jag även kan ha flera vintrar. Det fanns följande att välja på:
"Indoor & outdoor use: Technalon E4 - least weather resistant, most knocks protective £200 Colours: Silver Grey, Tan, Blue Noah - more compact, more highly water resistant £230 Colours: Silver Grey Weathershield - most weatherproof, most compact - The Best! £315 Colours: Dark Grey or Taupe (biscuity brown.) NEW COLOURS NOW AVAILABLE: Black, Red, Yellow, Bright Blue, Green and Light Blue. Indoor use only: Multibond - lightest weight & most compact internal cover £135 Colour: Silver Grey Flannel Supersoft - soft flocked, thicker than standard flannels, for the ultimate car pampering £220 Colours: Silvery Grey, Tan All prices are inclusive of VAT. Delivery within the UK is included. Delivery to Sweden is an additional £40.60 incl. Cable, lock and storage bags are included with external covers. Delivery is between 10 and 28 days from date of order/payment. All the covers are fully breathable. The external covers will keep off the leaves, sap and bird droppings, and UV rays, and the majority of the moisture. The internal covers will offer protection against dust, as well as scuffing. The covers will protect the cars as well as keeping them hidden from prying eyes. If you would like to receive our brochure and fabric samples, please let us have your postal address, and we will be happy to send these to you." _________________ Lasse Alfons |
||||
|
Opels original till Speedstern kostar 3759 kr.....
Har även hittat www.hamiltonclassic.co.uk Där finns för SEK 1700:- inkl frakt. Skall kolla Biltemas på måndag innan jag bestämmer mig. _________________ Lasse Alfons |
||||
Jag har ett sånt överdrag..blev dock lite besviken på att det inte är mjuk insida! Det är specialsytt till 968CS..köpte det förra våren men jag har inte provat passformen ännu
American Racing skulle ha 5300:- fast jag har rabatt där..köpte från USA istället för typ under hälften av den summan
_________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||
Så här ser ett formsytt Weathershild ut under användning..Porsche tål inte Salthaltig vind
_________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||
![]() |
SÄLJES
K: Bilöverdrag
|
7111 besök totalt |