Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
991 besök totalt |
Gt-3 ok.
Hej, jag har fått tag på en uppsättning Porsche Gt-3 ok med två uppsättningar belägg. Jag undrar ifall 5500:- är för mycket att betala för dom? Går det att använda 302x26 skivor till dom oken? Mvh Jimmy. _________________ Jimmy Djerf. |
kollade pris på gt-3 ok på porsche-center östermalm för ett par veckor sen.
då kostade dom 2260:-/st + moms. klossarna gick lös på 1300:-/set + moms. sanden tar 2800:-/st + moms för gt-2 oken. det går utmärkt att köra 330 x 28 i oken, men du kan behöva lägga 3mm plattor bakom klossarna. dom är gjorda för 34mm tjocka skivor. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
Hmm... så 305mm skivor är för små då eller?
Vad kostar porsche skivorna? Förresten vad har Sanden för tel Nr? Tycker ni att jag ska köpa oken? Jag har tänkt att göra egna adapters till oken och jag undrar vilket material som är lämpligt att använda? Många frågor blev det visst ![]() Mvh _________________ Jimmy Djerf. |
www.sanden.nu
det går att köra 300mm skivor också, men du kommer inte kunna utnyttja hela beläggytan. detta är inget stort problem. stål eller aluminium spelar ingen roll. det viktiga är att oket linjerar exakt med skivan och att det inte får finnas flex i infästningarna eller adapter. konstiga bromsar kommer som ett brev på posten då ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
991 besök totalt |