Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 5302 besök totalt |
2006-07-16 Linköpings Racing Special
Inbjudan till Linköpings Racing Special (Konbana) Söndagen den 16 juli blir premiären för Linköpings RS. Tävlingen kommer att ske på Linköpings motorstadium, Sviestad. Detta är tävlingen för dig med en vanlig standard bil att få möjligheten att svänga lite och lära känna din bil under kontrollerade former. ![]() Det var vissa rejsianer här som fick prova banan redan förra året med glada miner. Vi hoppas på att kunna köra en serie nästa år. Alla är välkomna! ![]() För all info och anmälan: www.linkopingsRS.info _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
OBS! Linköpings RS hemsida är nu uppdaterad med ett antal ändringar, bland annat när det gäller klassindelning och betalningssätt.
Först till kvarn gäller fortfarande för anmälan! Mvh Rikard LMS, Banracingsektionen _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Eftersom Alfons (min GTV) behöver inte bara en spark utan även ett glödgat järn i baken så har jag anmält mig och bilen till RS-körningen.
![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Varför inte? Entusiaststandardbil... För ingen är nog så dum att dom menar på att man måste åka enligt originalpsec, då blir det få som kan komma. ![]() |
||||
Det skall nog inte vara några problemas! ![]() _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
![]() Ungefär så här kommer banan att se ut, inte så långa sträckor "att sträcka ut sig" på. Jag har för mig att den tog ca 1 minut att köra - någon som testade förra året kanske kan fylla i. Det kommer bara finnas en klass, tiden man kör på justeras efter vikt/effektförhållandet, en tabell finns i reglementet på www.linkopingsrs.info _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Hade äran att köra banan i höstas.
Vad jag kommer ihåg så var den delvis snabbare än en "vanlig" slalombana. När vi körde var det lite lätt fuktigt/regn, och upptorkande. Har för mig att Subarun var ruggigt snabb (54 sek), och efter den kom två bakhjulsdrivna japps med sugmotorer. Min sjösjuka tyska turbo kärra med kronisk understyrning behövde några sekunder till på sig. Men i år... ![]() Jag tror att även en "stor" bil borde klara av banan på en bra tid...upp till föraren alltså! _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
RX-7 Gen 3. Motorn är lite svårkörd på låga växlar, Med sviestad som referens så hade jag 2004 200km/h på start o målrakan. Det var förra motorn och nerställt laddtryck. Satsar på att komma o köra hela banan istället i sommar. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Kanske inte hör till tråden men, menar du verkligen start- och målrakan? 200 lät väldigt fort, i alla fall för en som kör en otrimmad 325:a...
_________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Ja. Fixade även 200 både på biten innan och biten efter chikanen på långa rakan. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Detta låter kul, synd att jag troligen är bortrest då och inte kan deltaga. Blir det fler tillfällen att prova detta i år? Kul initiativ!
![]() Såg förresten en sak i reglementet angående klassindelningen som jag funderar över: "Kommer att ske med JÄMFÖRELSETAL. Dividera bilens tjänstevikt med dess effekt i KW. Uppgifterna framgår av bilens besiktningsinstrument." Dvs en bil som är herrejössestrimmad kommer fortfarande att klassas enligt originaleffekten så länge den inte är omtypad... :roll: Kanske är detta enda sättet att få någon effeksiffra på bilarna iof, men borde man inte kunna gå på gentlemannaregler där man får uppge om bilen är trimmad och i så fall hur mycket den är trimmad till ungefär. Det är ju inte många som har turbobilar och kör med originaleffekten (jag själv är bara ett undantag som bekräftar regeln). |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 5302 besök totalt |