Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bil för bankörning
<<   1, 2, 3
4658 besök totalt
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Maciej Karpinski skrev:
porschedriver skrev:
Porsche
- It's not a car, it's a legend

Jag kör själv 911 men har även en 944 racebil, Folk tycker fan-ta-mej att 944:an är mer exotisk(med poppnitar, kofiber och insexskruvar överallt) samt vingar och 50mm markfrigång. Skit i folk som gnäller, de är i 90% av fallen folk som aldrig ägt en enda porsche. På klubbträffarna är det numera så många 9X4 att det handlar mer om hur man beter sig/hur bra man kör. (De övriga 10% omvärdrar sin 911 när det kommer en racepreppad 944 Turbo och tar dem på yttern i höghastighetssvängarna)

Min granne i garaget köpte precis en alfa -68 eller nått, blev lite sugen och la ett bud, han ville inte sälja. Hade nog inte kört race med en sådan alfa (för mycket meka), kanske historisk rally?

Jag håller med alla andra som rekomenderar färdigbyggda bilar. Det kostar HÄLFTEN av att bygga själv och tar mindre tid(tro mig du mpste meka dem ändå). Så spara de pengarna till saker du vill förbättra/byta på bilen. Dock lär man känna sin bil när man bygger den och det är ju rätt roligt också, men räkna med 500-1000 timmar, minst.

Jag tycker alla bilar är skoj (bara de är racebilar) men det finns en STOR anlednig att rekomendera 944:an - Den är helgalvad. M.a.o även en -82:a har normalt sett i stort sett ingen rost i karossen (kolla bärarmarna bak på 85a och tidigare), och det finns roligare saker att göra än att laga rost, för det SUGER.

Vore kul att ta en titt på din race 944, har du möjligtvis några bilder på den? annars får man väl försöka komma förbi nån gång när du kör på bana. Var i Sverige håller du till förresten ?

>>>>Sign:"Hovang" (nedan) är med och bygger på den, han har foton. Tyvärr är fotosajten(lägg ut lite bilder Dan).

PS. Dan. Fråga Marcus i Garaget han har koll på alla Alfor som är till salu.DS

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Allmänt banåkaforum
Bil för bankörning
<<   1, 2, 3
4658 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande