Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
BMW S14-motor i en 318is E30?
<<   1, 2
6021 besök totalt
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Andreas Lidström skrev:
Tror nog vi är inne på samma spår Krille.

Sen är ju prestanda mer än rakt fram...och då har jag sett fler än en gång när original (195hk) M3or med vettiga, enkla chassimodifieringar totalt förnedrar 3-500hk monsterbyggen på bana.
Men visst, hissnande är ju inte en M3 med dagens mått...men man köper ju inte en sådan för att köra rakt fram...eller?

Javisst är vi inne på samma spår Andreas.
Jag tycker att folk tar ut hisnande överpriser för sina slitna maskiner som kostar tiotusentals kronor att renovera, vilket oftast är ett måste.

Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

M3Jonas skrev:
Jag håller på och letar efter en lagom billig 318 att stoppa ner min S14, maskin som jag har stående, i.
Pratar man om vnaliga 318, dvs ej is, så har ju de samma block som S14 och då passar även låda, motorfästen mm.

Lär inte funka med lådan då S14 har 2 (eller 3?) vr-sensorer i sprängkåpan till motorstyrningen om jag inte är fel på det.

Färingsö
Här sen Dec 2002

Rikard Ahlin skrev:
M3Jonas skrev:
Jag håller på och letar efter en lagom billig 318 att stoppa ner min S14, maskin som jag har stående, i.
Pratar man om vnaliga 318, dvs ej is, så har ju de samma block som S14 och då passar även låda, motorfästen mm.

Lär inte funka med lådan då S14 har 2 (eller 3?) vr-sensorer i sprängkåpan till motorstyrningen om jag inte är fel på det.

Det sitter 3 givare där på M3:an.

Fast det finns även andra styrsystem som inte använder sig av de givarna...

Skåne
Här sen Dec 2002

Rikard Ahlin skrev:
M3Jonas skrev:

Rikard; man skippar motronicen och kör utan LMM men med kolfiberplenium ändå...eller?
Jo du har helt rätt, där är lite utag som man måste svetsa in mot m10 lådan.

BMW S14-motor i en 318is E30?
<<   1, 2
6021 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande