Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4090 besök totalt |
Menar du såga med ratten? Hur skall man annars köra bilen på gränsen om man inte kan jobba med bilen? ![]() Samma sak med pumpa med gasen, om man behöver kompensera för understyrning t ex? ![]() |
||||||
Tror jag listade ut svaret på min egen fråga: Man skall naturligtvis inte köra på gränsen på kursen. ![]() |
||||||
Visst får man köra på gränsen på kursen - om det sker med full kontroll och självklart kan man göra ratt/gas korrigeringar också - om det verkligen är nödvändigt. Vad jag syftade på är att en del förare hela tiden sitter och rycker och sliter i ratten utan att det egentligen behövs, samma med gasen. Ibland kan jag själv hemfalla åt lite onödigt ratt-sågande, något som den observante instruktören i Schwedenkreuz omedelbart korrigerade. Scuderian förordar en mjuk körstil, jag tror de ser Walther Röhrl som ett bättre föredömme än Roland Asch. De som har sett videos med dessa båda förarare förstår nog vad jag menar! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Man får helt enkelt kör lite fortare så rattsågande och gaspumpande är motiverat. ![]()
Själv ligger jag någonstas mittemellan. ![]() ![]() |
||||||
Fast det är ännu skönare när det går så fort att man måste korrigera med lite smårörelser! ![]() |
||||||
Roland Asch ser ju ut som om han håller på och skrattar ihjäl sig när han kör! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Tack, bra input. Låter som att ögontjäneridelen är liten, har aldrig varit bra på det ![]() Trodde iofs inte att jag skulle kunna hitta något skäl till att inte vara med på kursen, det var ett lamt försök till att spela "hard to get". _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4090 besök totalt |