Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (17412 totalt) |
2006-06-28 Anderstorp
Riktigt kul idag! Tack Fredrik för den snygga bilden! Jag körde bara de två första passen och vädret var då optimalt. Hoppas att regnet höll sig borta sista timmen också. Kul att träffa andra rejsianer ![]() Hade några riktigt roliga varv när jag hängde efter den silvriga GT3:an. Fick kämpa hårt i kurvorna för att hålla kontakten. Nu väntar jag på annat ljug och bilder... ![]() _________________ Lasse Alfons |
||
Ja idag var det riktigt kul att köra, lagom många bilar, perfekt väder.
Kul att träffa lite rejsianer och att vi var FYRA! från lilla ljungby där. Tråkigt att det gick sönder för dig obizz. Hoppas allt ordnar sig tillslut. _________________ Tobias Pettersson Kör Mazda RX-7 -84 BMW 325i M-Sport -06 |
||
Ja även jag tyckte ju att det var lyckat.
![]() Var första bankörningen med mina nya sparcostolar och det var grym skillnad mot att sitta och hänga i ratten som man fick göra förut. Nu skall det bara i lite 4-punktsbälten oxå så kan det nog bli riktigt bra. _________________ Stefan Alm |
||
Ja nu är jag hemma men Porschen står kvar i depåområdet
![]() Vi får väl se vad det är.. blir till att börja rota i motorn.. Jaja, det hände med bara minuter kvar av sista passet och jag hade riktigt rikigt roligt fram tills dess! (Kul att se att man kan hänga med eller till och med köra ifrån bilar med betydligt mer effekt.. tills man kommer till rakan då ![]() Tack för ett trevligt arrangemang ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Jasså!? Var det större problem än låg oljenivå då..... surt!! ![]() Superkul arrangemang håller jag med om!! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Det var roligt!
Dock fick min bil stå sista passet. Framdäcken var helt slut/överhettade. Ska lägga upp en bild på det snart. Sen grinade jag inte för att min bil fick stå. Fick åka preppad EVo 9 sista passet. O det gav mersmak! _________________ Erik Fyrk 997 turbo on Syvecs. Professionell motorkalibratör. |
||
Måste säga att ibland är man bra blåögd.. bytte till ett par begagnade bromsklossar bak i tron att dom skulle hålla 1.5 timme eftersom dom hållt 4 timmar race innan och det ändå var mycket kvar på dem. MEN ICKE dom klarade bara första 30 min passet sen var dom tvär slut... bara att parkera
![]() _________________ Andreas Anderson Legacy 2.0 TURBO,Impreza GT WRC 555 edition, E30 325i HT2. |
||
Tack för ett kanonarrangemang. Första gången som jag var med och körde med Autostradale. Annars så brukar jag vara med och köra på BMW Sport Clubs träffar. Kul att se lita andra märken på banan.
![]() Tyvärr så fick jag problem, kanske någon som kan hjälpa mig med felsökning ![]() Problemet var att motorn tappade kraft/dog i mitten/slutet av Startkurvan, olpelkurvan, Karusellen samt Södra kurvan, i de snabba kurvorna samt rakorna gick bilen problemfritt. Jag trodde först att jag hade för lite bensin i tanken. Tankade fullt inför 2:a passet men problemet kvarstod. Vad kan problemet vara? Hur kan man åtgärda det? Har någon annan upplevt samma problem? Jag körde igår min BMW 330i E46 -04, M-pkt, R-däck, annars standard. Nästa träff så skall jag lufta min M Roadster, kanske kan man matcha de mer kraftfulla bilarna då. Hur som helst, återigen tack för ett bra arr. ![]() _________________ Gilbert Svensson Porsche 997 Carerra S -11 Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race) NV Moped -54 |
||
Bilder!
Hej! Tack för åkturen Alfons, det var mycket trevligt! Jag fick till en del bilder även denna gång, de finns att beskåda på http://atorp20060628.hygren.com finns en del fina på de flesta hoppas jag, både bil och mc. Tyvärr hann jag inte springa runt så mycket på olika ställen, men det blir la väl... som vanligt kan ni maila eller så om ni kanske vill komma över nån bild i antingen digitalt format eller som utskrivet foto i A4 och A3, hör av er för prisinfo isåfall! maila till fredrik@hygren.com Det kommer även film på ftp inom kort! Mvh Fredrik |
||
Har du någon catch-tank monterad ?? _________________ Andreas Anderson Legacy 2.0 TURBO,Impreza GT WRC 555 edition, E30 325i HT2. |
||
Tough luck för Cayman-föraren. Ett sånt rökmoln och bärgarfärd hem verkar riktigt illa. Bara att hoppas att Porsche inte börjar gnälla om garantivillkor efter bankörning.
Sen vinröda Civicen var lite av en sleeper. Verkade hålla ett riktigt bra tempo i sista passet (det var först då jag uppmärksammade den). Apropå rökmoln har jag en bild (jag har 403 st att sortera och välja ibland, ha tålamod, de kommer) på Abarthen som släpper ifrån sig ett rejält. Någon som vet om det var allvarligt? Abarthen var också kul att åka emot. Satt med i polarens Alpina och vi åkte om honom på rakan. Men jäklar vad han kom och blåste om oss i inbromsningen... polaren är gammal räser, så han bara garvade och gjorde ![]() Goast sång för kvällen hade M3 E30. Riktigt så där rejsigt, metalliskt hårt. Gick fort i kurvorna också. Vet någon mer om E36 med hjulvinklar som skulle få en supertouring-bil att blekna? Seriöst busbygge, eller faktiskt anpassad för någon klass? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
RESPEKT!
![]() Tyvärr var Ivan lite för snabb ut ur kurvan trots hjulspinnet, så jag hann ej få med hela bilen på denna bilden..hehe |
||
Att åka & slira & vingla på rakor för att få hjulen å spinna ser jag ingen tjusning i + att det kan ställa till för alla andra som "kör" på banan.
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||
Igår kväll ringde jag Filip som har Caymenen för att höra om han var sugen på att köra på Uråsa om några veckor. Tyvärr ser det väl inte ut som det blir någon körning för honom på ett tag....tråkigt men hoppas att Porsche fixar till detta snabbt nu!! Jag tycker det är mycket konstigt att det ska hända på en Porsche som är mer eller mindre helt ny ![]() //Björn |
||
|
||
Vet ej riktigt, tydligen en smäll, mycket rök, motorn dog när han försökte starta den igen gick den o lät helkass med massa rök. ![]() |
||
![]() ![]() |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (17412 totalt) |