Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-05-25 Gotland Ring Alfa mix
<<   1, 2
6913 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

kotten skrev:
1377 är ju inte alls mycket för din bil. Min lilla väger faktiskt 900kg och det är väl ganska mycket ändå. Elise/Exige bilarna har bara blivit tyngre och tyngre.

Det är en oroväckande utveckling. Har för mig S1 Exige väger runt 780kg med 170hk?

kotten
Linköping
Här sen Jan 2003

Westfield skrev:
kotten skrev:
1377 är ju inte alls mycket för din bil. Min lilla väger faktiskt 900kg och det är väl ganska mycket ändå. Elise/Exige bilarna har bara blivit tyngre och tyngre.

Det är en oroväckande utveckling. Har för mig S1 Exige väger runt 780kg med 170hk?

Micke,

Du har så rätt så....S1 Exige vägde 785 kg och hade 177bhp som standard, men många köpte nog till ECU uppgraderingen från fabrik vilket gav 13 friska nya hästkrafter.

Umeå
Här sen Feb 2004

Re:

kotten skrev:

Visst är dte bra "kvalle" i Porsche. Det får nog nli en sådan någon gång.

Jag var tvungen att leta upp min gamla tråd, jag kollade på ett hemladdat topgear avsnitt (maj 2006) där dom testar en vit Lotus Exige , faen vilken kärra. Jag har ju köpt helt fel bil...

Porschen ? , näe, den har jag inte gjort något alls med. Behöver man det ?

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003

Re:

Benny Steen skrev:
kotten skrev:

Visst är dte bra "kvalle" i Porsche. Det får nog nli en sådan någon gång.

Jag var tvungen att leta upp min gamla tråd, jag kollade på ett hemladdat topgear avsnitt (maj 2006) där dom testar en vit Lotus Exige , faen vilken kärra. Jag har ju köpt helt fel bil...

Porschen ? , näe, den har jag inte gjort något alls med. Behöver man det ?

Det är ju inte för sent att byta bil.....

Umeå
Här sen Feb 2004

Frestande men....
Exigen verkar ligga från drygt 40' euro på mobile.de , det är mera än jag gett för Porschen.

Dessutom det är den enda roliga bilen hemma i garaget som hela familjen ryms i (fru + 2barn). tanken var just att ha en bil som funkar både till fika träffar med hela familj och även en dag på banan så den får nog vara kvar ett lite tag till.

/benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Eftersnack
2006-05-25 Gotland Ring Alfa mix
<<   1, 2
6913 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande