| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kaputt, växellåda eller koppling
|
1412 besök totalt |
|
Kaputt, växellåda eller koppling
Körde på Knutan ida i samband med pressen inför eventet till helgen. Efter rakan kunde jag plötsligt inte lägga i växlar mer, faktum var oxså att spaken är helt stum. Går varvtalet på motorn ner under 1000 varv kan jag växla. Kan "torrsimma" med spaken utan problem, men är varvet högre än 1000 varv så sitter spaken fast, kan inte flytta den ens med våld. Den hackar i ettan och även i backen. När motorvarvet går ned, runt 2500 varv blir den lite vibrationer. Tycker oxså att bilen går lite tyngre. HJÄLP önskas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Framförallt behöver jag någon som kan hjälpa mig! Ersättning utgår pilsner eller likvida medel. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Bettan, Porsche 944 n/a japp har drivning. Släpper jag gasen så runt 2500-2000 varv har jag lite vibrationer från transmissionen. Spaken är helt stum. Kan bara få i växlar under 1000 varv, snarare mer mot 700 varv. Över detta är spaken stum. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Förutom hugget i början på ettan och backen så känns den bra, dvs precis som innan. Från 944 forumet: "Ryckutjämnaren.... Gummirester har fastnat bakom din tryckplatta så du inte kan koppla ur" Pratade precis med Per Glemander, och jag tror att han var inne på samma sak. Skall finnas en gummipuck i kopplingen som i efterhand har blivit uppgraderade, men att min saknade denna uppgradering. Säkert gummi från denna som har fastnar här. Nu till nästa 10 000 kronors fråga: hur bytar man detta? /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
|
Uj vad tråkigt, tyvärr tror jag faktiskt att du kan få rätt ang. 10.000:- plus material. Det är inget jobb någon skulle råda dig att göra på garageuppfarten även om det är sommar.
På Clarks Garage finns jobbet beskrivet i en DIY: http://www.clarks-garage.com/shop-ma _________________ Anders Hansson |
||||||
Synd gjorde ju under 1,20 idag på Knutan för första gången. Men nu kastar jag in handduken. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Äh, kom igen nu. Bara att bryta ihop och återhämta sig. Du har ju lagt ner grymt mycket tid med bilen för alla trevliga uppgraderingar, bara några tag till så har du en kärra med ny koppling också! _________________ Anders Hansson |
||||||
Det går till en gräns, lägger snart upp en annnons, bara till att fynda. Fick lärt mig att byta belägg iallafall. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Sådär har jag kännt många gånger oxo, men det går över efter ett tag. Man låter bilen stå i sitt garage och tjura ett tag så kommer mekarmotivationen smygande efterhand sen
_________________ Pär Hylander |
||||||
|
Ähhhh, detta är väl inget att hänga läpp för
Jag var övertygad om att i år kommer jag kunna köra massor med uppdaterat chassi osv............nu inser jag efter allt strul med en viss stötdämparfirma att säsongen är slut innan den börjat
Ingen ide att kasta in handuken iaf, bara att ta nya tag
Så ut å meka! Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Den är nog på väg att försvinna! Har plockat fram alla extradelar för fotografering. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Kaputt, växellåda eller koppling
|
1412 besök totalt |

