Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 35094 besök totalt |
Vattnet blir inte speciellt varmt, men oljan verkar bli på gränsen. Möjligen bidrar problemet med tryckrören genom att slaska sönder oljan. Det är inte alltid man kan stanna och montera tillbaka rören när de hoppar isär och den går ju en smula fett utan dem.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Hmmm nu när du nämner det igen o jag inte e mega trött. Ska inte det vara ett problem på S13 att vevlagrerna skär för att oljan blir för varm? Dags för oljekylare då eller? Vet en som säljer som kanske kan vara intressant?
Hojta till isåfall ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Det sitter en oljekylare monterad redan med nya fina slangar, men i konbana är nog hastigheten för låg för att den ska göra nytta. Slangarna var varma, men inte så att det borde vara problem. Egentligen är det nog tryckaren som borde bytas ut istället för att anpassa bilen efter den.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Aha hade missat den lilla detaljen om att det fanns en oljekylare. ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Nu har jag fått hjälp av TTR-Jompa att få lite muttrar fästa vid tryckrören. Mellan rören kommer jag dra vanliga hålband, troligen imorgon.
![]() Den här kvällen gick åt till att hämta slicksen för kommande helgens övningar. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Nu vet jag att bilen gör 0-160 km/h på cirka 14,5 sekunder. Är säker på att det går att göra snabbare också. Felfrekvensen är minskad nu så det lönar sig att prova olika metoder att montera saker.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Grattis! Känns det som en vettig bil på banan? 14.5 till 160 är ju ganska ok. ska bli intressant att se hur detta bygge fortskrider, så att några ideér och lösningar kan åka ner i min bil. _________________ Martin Gunnarsson Kör 200sx s13 (under uppbyggnad) |
||||||
Den är för hård bak för alla övningar vi provat hittills, men den svarar bra på inputs från föraren. Vi måste göra om stagningen av motorn i överkant. Det blev inte riktigt stabilt och vill lossna. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Hm...känner igen det där. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Det är nog inget som dom vill visa offentligt ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
![]() Men nu är det nog dags med en bild på eländet ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
På allmän begäran kommer bilder på uppstagningsförsöket.
![]() ![]() Tanken är att fästa det i hålen ovanför där det sitter nu i toppen och sen i ett mer seriöst fäste vid fjädertornet. ![]() Så här ser det ut med hålband för att hålla ihop tryckrören. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Har monterat en Audi-dump på bilen. Nu känns det som om den gamla dumpen läckte en smula över hela registret och att den hämtar sig bättre när man växlar. Det är dock inte 100% som jag vill utan det är fortfarande svårt att byta växel mitt i en "rondelldrift" utan att man tappar stabiliteten.
Som mest laddar den nu ganska precis 1.0 bar, men jag har inte haft möjlighet att se om det orkar hålla i sig upp i varv. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
I ett försök att få mer driv i kurvor har jag skruvat bort ena staget till kränghämmaren bak. Får se på söndag om det funkar, annars är det bara att skruva tillbaka.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Väghållningen provades på Gelleråsen i söndags och eftersom innerhjulet fortsätter att spinna hejdlöst i kurvorna vred jag över stötdämparna på ett mjukare läge. Det är svårt att säga om det hjälpte eller inte eftersom Nexen-däckens grepp är något klent. Höll på att missa en eller annan kurva i inbromsningarna, men lyckades hålla mig på vägen. Däcken blev ganska klibbiga, men inte på ett bra sätt. Rakt fram gick den som tåget ända till en tryckslang behagade spricka.
Lyckligtvis hade vi trailat bilen till banan så det var bara att lasta och åka hem. Stort tack till Sandras morfar som sponsrade med släphyra och rattande av Saaben med släpet efter. Våra egna körkort räcker inte till för det. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Tjo. Kul att ni har dragit ut den på bana oxå. Hur kändes den annars förutom den taskiga tryckslangen?
Nu när säsongen börjar dra sig mot sitt slut har ni några planer på förändringar i vinter? ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 35094 besök totalt |