Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2568 besök totalt |
Homologeringshandling
om jag skulle få för mig att bygga en Golf Mk1 eller Scirocco Mk1 hur vet jag om dessa bilar vart homologerade eller inte? Hur får man tag på ett giltligt homologeringshandling ? Är det någon som besiktigar bilen eller vad ? Är helt ny på detta men skulle vart kul att köra lite aktivare. Kanske detta inlägg passar bättre i SLC.. _________________ Stefan thull Leksand |
||
Båda dom bilarna är/har varit homologerade. Antingen SBF (Per Schoultz) eller VW generalagenten bör kunna hjälpa dig att få en kopia om det nu inte är någon här som redan har och kan kopiera en sådan till dig.
|
||
Jag har hittat listan på alla homologeringshandlingar.
http://www.fia.com/Regle/Annexe_K/ho Nu ska jag bara få tag på en handling. I första hand vänder man sig till generalagenten i andra hand till SBF _________________ Stefan thull Leksand |
||
_________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||
Jag presentera lite ideér för Gti klubben om att göra en mer standardbetonad klass som bygger på ungefär samma reglemente som BMW Cup's standard och modifierad för VW.... Och så kom vi fram till gemensamt att även Opel gänget skulle bjudas in..... Så en standardbetonad klass för märkesklubbar att åka i SLC deltävlingarna..... Vi har ju SLC GT redan men saknar en renodlad standardklass. Och även Beetle Cup går ju in där naturligtvis. och det verkar som några som Stefan tyckte det var en bra idé. ![]() Men tanken är att göra klassen i samarbete med klubbarna. |
||
Som Fredrik skriver så blev i alla fall jag intresserad.
Men jag väntar med att kontakta Vw tills vi vet hur det blir. Men ska man köra en sådan Cup nästa år kan man ju leta lite lämpliga objekt redan nu.. Har kollat i min lada och funnit två lämpliga. Självklart tyckte jag det var en bra idé Fredrik. _________________ Stefan thull Leksand |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2568 besök totalt |