Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-06-23 Midsommar-A-sprint Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (4157 totalt)
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

MaZ skrev:
Själv körde jag hela helgen på 0.77 med BMWn, alternerade mellan ~130-140 Km/h och kallstart/stadskörning.

Trevliga bilder Mats, min polare (som tittade ner lite hastigt för att beskåda våra tokerier)
fastnade på bild och hans grabbar var glada över att få provsitta både Hånglia, se7en och
Eriks Gallardo. thumbs up

En nyare Alfa drar alltid mycket soppa, kör jag 140 med 147:an så slickar den i sig 0,9- (en dryg) liter.
Så 166:an måste nästan betraktas som snål.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jörgen (Jet) skrev:

Trevliga bilder Mats, min polare (som tittade ner lite hastigt för att beskåda våra tokerier)
fastnade på bild och hans grabbar var glada över att få provsitta både Hånglia, se7en och
Eriks Gallardo. thumbs up

En nyare Alfa drar alltid mycket soppa, kör jag 140 med 147:an så slickar den i sig 0,9- (en dryg) liter.
Så 166:an måste nästan betraktas som snål.

Tack, med min första generations pocket-digital så blir det som synes märkliga exponeringar och vitbalanseffekter, ibland blir det riktigt intressanta bilder.

BMW 330i -05
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Men där skall väl inte konan vara, Anders?

Framtung?

Lennart väljer alternativspår.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004

Huruvida det var konbanan eller efterfesten som gav Folke denna sovmundering lämnar jag fritt för tolkning

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

En sista dos bilder. Imorgon bär det av till Anderstorp och så skall en ny laddning läggas ut.

Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004

Siri och hennes kompis Frank iaktar eventet iklädda passande racing jackor
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En vecka i Italien har givit mig nya insikter. Till exempel att man aldrig aldrig ska köpa en Ford Fusion Diesel.

Hursomhelst så har jag en miljard bilder från vårt lilla midsommarevenemang. Hade jag orkat, hade jag kodat in Colten i tidtabellen, men mina tider var inte så mycket att skika om. Inte så mycket som däcken i alla fall. För de skrek högre än en böneutropare i KonstantinOpel en fredagskväll.

Jeppsson var där!!!! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Fast skåningar har ju inte fattat att man ska köra runt konerna, inte igenom dem.

Men det var ju inte bilkörningen det handlade om, eller hur?

Nej, det handlade om mandom, mod och morske män. Som Falk, till exempel.

Eller Jeppsson, en riktig karlakarl som vet hur man dricker sin pilsner i stereo.

Mästerfotograf Falk jr höll sig något mer i mono.

Jag har ingen aning om hur långt Meldert slirade ut i promillespenaten, men han ser allt lite lurig ut, gör han inte?

Desto mer manlig visade sig Steffe vara. Här i underbar Mr Universum-pose.

Publiken tittar beundrande på atleten.

Sedan dansade vi runt midsommarstången.

Vi gör väl om det här hoppas jag? Nästa gång kanske jag kan köra Alfa istället för inlines...

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Kraniel skrev:

Fast skåningar har ju inte fattat att man ska köra runt konerna, inte igenom dem.

Jeppson har ingen skugga?

Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

det förklarar ett och annat

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Hmmm, som det faktum att han inte behöver markkontakt för att ta sig fram...

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Eric Josefsson skrev:
Kraniel skrev:

Jeppson har ingen skugga?

Jag har precis hoppat över alfan, därav har inte skuggan hunnit med. Den är ngåonstans bakom alfan
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Öhh, Nisse, var är bilderna?

Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Öhh, Nisse, var är bilderna?

Det var så att linan på jobbet verkade ha förätit sig på sirap, men nu kommer bonusbilderna! Se och förfasas!

P.P skrev:

"Nej, jag lovar, det hände inget ute i skogen..."

Den här konversationen lät riktigt underligt:

Folxam: "Bränn, bränn, bränn!" (Ni känner väl igen mantrat ifrån Trolltyg i tomteskogen?) följt av ett Bevis & Butthead-liknande fnitter.

Varpå Jeppson svara med ett: "Jaaaoouuuuuiiiåååå. Assåååååå, den baaauuuuuaaa öööööööö."
(Jag tror det skall översättas med: Alfa är en praktisk, billig och driftsäker vardagsbil, och Pontiac är bara skrot!)

"Kommer min näsa att sitta kvar utan hjälp av plåstret imogon?"

"Alltså, jag är säker på att jag tog med mig en flaska fylld med sprit hit, men den är alldeles tom redan. Kommer jag att förstå vart det tog vägen imorgon?"

"J-vla knott, kom ut ur mitt öra!"

"Var det verkligen smart att lämna ifrån mig min Tallisker till krångel?"

meldert skrev:
lite blandat, lagom diskret från kvällen...

Salig blandning på parkeringen

freesbeelek ledde till blodvite...

Chrisss försöker visa något...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

låter som man inte får missa midsommar med rejsa.nu OT Style nästa år...

ni verkade iaf ha kul

BMW Abuser
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator

Det här måste definitivt göras om på ett eller annat sätt. Satt och bläddrade
bland bilderna jag tog på midsommar och tänkte att jag lika gärna kan slänga
upp några till. Håll tillgodo.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Jag saknar bilder på mig och min pråm. Har sen midsommar börjat fundera på ett lämpligt reglemente för den. Hyperlätt servostyrning, 8 cylindrar, minst 2 tons vikt, för smala däck i någon ände, samt för att minska kostnaderna en 2-stegs powerglide automat som sköter växlandet. Men för att göra racingen intressant och för att ge hightech-fansen något att suga på skall den vara programerad för att växla endast när g-krafterna i sidled uppnår ett visst värde. Skaffa en 80-tals Quattroporte Kraniel, så har vi början till ett startfält...

Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator

P.P. skrev:
Skaffa en 80-tals Quattroporte Kraniel, så har vi början till ett startfält...

Jag är på!!

Här är den enda pråmbilden jag har.

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Ni körde oxå med fotocell väll? Vad kom ni ner på för tider med Smurfen?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator

Fredrik C skrev:
Ni körde oxå med fotocell väll? Vad kom ni ner på för tider med Smurfen?

Jupp, fotocell... Tror jag körde 52-nånting med Smurfen och 53-nånting med Lenas Clio när det var lite fuktigt. Tiderna finns nog tidigare i tråden...

Rice and shine
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Var så mycket tider o leta bland så jag tänkte att det går fortare o fråga .

Tackar thumbs up

Då hade vi ganska så lika tider . Vad nu det säger men tanke på att det var olika banor & väder.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Alla tider och ursäkter :

Nummer  Namn            Repa#1      Repa#2    Repa#3   Ev. ursäkter (gärna dåliga)
---------------------------------------------------------------------------------------------
  1     Rolfson         57.73       55.30     53.20    Lånad bil av sonen   ;)
---------------------------------------------------------------------------------------------
  4     Folxam          1:02.372    1:00.858  DNF      Ursäkt? Jag är nöjd :P
  6     Andreas Nystrom 1:09.243    1:05.665  DNS      90hk, 4år gamla 14" 175däck
  7     Lennart H.      1.00.435    DNF       DNF      Första repan, resten avbröts pga haveri
  7     Sandra          Tidtagn.    1.03.554  xxx      Bara bakhjulsdrift, turbo :(
  8     Falk            54.289      52.789    52.947   ovan vid Smurf-Porschen...
 10     steffe          1.01.988    1.00.315  1.03.xxx Repa 3 med Hånglian
 11     Falk-Clio       53.813      54.495             Lite halvfuktigt.
 11     Lena-Clio       1.06.474    1.02.140  1.00.002 Jag var närmast minuten!
 12     Jeppsson        1.02.528    1.02.716           Inga ursäkter behövs, snabbare än hånglian!
 13     Joakim W        1.01.671    0.59.487  1.05.211 Gatdäck, 4.5 h sömn, 50 mil dit osv.
 15     Daniel E        1.08.237                       Smala däck (195), 1700kg, biltemastötdämpare,
                                                       kränger som ett slagskepp...
                                                       körde bara en repa... Osv osv osv. ;)
 16     Nisse           DNF         0:59.023  DNS      Gatdäck, fuktigt
 17     MaZ             1:02.443    0:59.958  DNS
 17     Johan L         DNS         1:03.156  DNS
 18     Jörgen          1.03.180    1.03.252  DNS      Alldeles för mjuk framvagn, dåliga däck
 19     Magnus          59.934      56.347    DNS      orenoverad, sliten förare
 20     P.P.            58,204      59,886    DNS      Under 1 min på fuktig bana...
 21     Meldert         tidtagfel   58.816    57.555   ringrostig förare (senast jag körde bilen
                                                       satte jag den i ett räcke) bristande hjulinställning,
                                                       taskig aerodynamik pga avsaknad av baklucka.

2006-06-23 Midsommar-A-sprint Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (4157 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande