| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Någon som kan Audi 100 T här ?
|
1022 besök totalt |
|
behöver någon som kan svara på vad som är fel på min motor baktänder och segar upp i varv, har kollat bensinen och spole kablar och rotor, stift bytta, någon?? /Jonne _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
|
Plocka bort luftfilter och luftmängdsmätare och provtryck insugsrören. Stor sannolikhet att du har en tryckläcka någonstans. Brukar vara vacumslangarna eller vevhusventilationen.
Hoppas att det hjälper. Mvh Sven _________________ Sven Hallbeck |
||||
|
Re: Någon som kan Audi 100 T här ?
Hej Jonne! Nu får du inte ta illa upp, men det är väl ingen bruksbil du frågar om? forumregler:
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
_________________ Sven Hallbeck |
||||
|
igen fara tar inte illa upp
det är ingen bruksbil i den bemärkelsen men jag tycker inte det verkar så smart att börja bygga innan jag fått den att gå bra ska chipa och fixa väghållningen och annat finlir innan hösten.
Ska kolla om jag kan fixa trycktest grejer, någon i jkpg närheten som har?? Har kollat på nordic men de svarar inte
_________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
|
NordicAudi
Du får ut mest av ditt besök på nordicaudi om du använder deras sökfunktion och läser igenom de träffar du får. Det finns nog ingen annan svenskspråkig plats på nätet där du kan hitta en så stor samlad kunskap kring Audis bilar. Som någon redan skrivit brukar spruckna tryckslangar ofta vara orsaken till ryckig gång på dessa bilar. Där skulle i alla fall jag börja felsökningen. _________________ Fredrik Ljungkvist |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1022 besök totalt |