| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Montera skalstol...lite frågor/problem.
|
1866 besök totalt |
|
Håller på att montera en Sparco Evo i bilen. Misstänkte att det inte skulle vara Bolt-on, och nu har jag några frågor för panelen. Jag skall montera stolen med vinkelplåtar ovanpå ett justerbart underrede. Stolen är för smal för att passa orginal fästhål. Hur gör jag för att fylla upp mellanrummet? Alt 1 Känns så där, måste bredda 17mm/sida...mycket!!
Alt 2 Helt enkelt vända på en av plåtarna?
Eller skall jag byta till andra plåtar? Hur hårt vågar man dra bultarna som sitter i stolen? Sen infästningen av bältet, orginal är det bultat i stolen. Är det OK att bulta i den vinklade plåten? Någon som kan ge lite råd?
ang. bältet så kan jag med rätt stor säkerhet säga att om du skall besikta bilen så vill dom ju att allt som rör bältena skall vara original, så ändrar du infästningen så får du garanterat nerslag på det...vet inte hur det funkar om man reggar som ombyggt/amatörbyggt...
_________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
|
Jo, att SBP kommer att ha åsikter det vet jag, men nu var det mest stolens
infästning kontra vad som är rätt ur säkerhetssynpunkt. _________________
Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
|
Köra den "vända varianten" är vanligt som tusan. Sätt stolen så den kommer så långt in mot mitten...iaf är det så man brukar göra för störst sidoskydd och bäst viktfördelning.
Fäste till bältet skulle jag försöka sätta i samma bult som stolen sitter i golvet...om det går. Annars boooooorde rätt, seriöst, bultförband räcka i plåten då krafterna är "med plåten". Du har PM by the way. Tllslut...
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
1866 besök totalt |