Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2426 besök totalt |
Var bor man bra i trakterna kring banan? (7/9 och 13/9-14/9)
Ska till nürburg den 7/9 samt 13/9-14/9 tänkte jag , var bor man hyggligt och inte allt för dyrt , letat lite på forumet men hittade inget vettigt förutom zur burg är det , stället som gäller ? |
||||
Den här tidningen kan rekommenderas trots att det handlar mest om mc:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Annars: www.sonnenhof-adenau.de www.nuerburg.de/hotel.htm www.hotel-an-der-nordschleife.de (här brukar väl Lennart bo när han är där?) _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ja, och jag kan verkligen rekommendera det, 31 eur för enkel & 62 för ett dubbelrum med frukost. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jag bodde på Am Tiergarten i påskas, kanonbra hotel kostade 100 Euro för ett dubbelrum med utsikt över Döttinger Höhe (fri stavning)......
....men det enda man igentligen behöver är ju en säng och en dusch. 06:30 Piip piiip, 06:45 (3 snoozar senare) man går upp 07:00 Frukost 07:30 Sätter sig i bilen och åker till banan 07:40 Tvättar rutan, kollar olja och lufttryck 07:50 Snackar skit 08:00 Vrooooooooooom 08:17 Tanka 09:43 Tanka 11:08 Tanka Ringer American Express och ber dom ta bort spärren på kortet osv. 19:30 Röd lampa tänds plötsligt i depån 20:00 Samling för middag med "hjälmfrilla" (-"jag duschar i morgon") 22:30 Snack som går ut på att berätta att man är snabbast på banan men ändå framstå som ödmjuk 23:30 zzzzz Ja såhär är det, och jag som aldrig spottat i glaset, tror mitt rekord för påskhelgen var 3 öl på en kväll. Poängen var att det inte spelar någon roll var man bor. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
och då är det bra att bo i själva byn Nürburg! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jo, om man ska
![]() ![]() och det var ordentligt med tryck på kvällarna i Adenau och Breidscheid ![]() ![]() ![]() Fast det är klart, det har ju en annan förklaring : officiella publiksiffran under 24h var visst 196000.. ![]() EDIT : Bra beskrivning, Staffan! ![]() ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Jag kan verkligen rekommendera ett bra ställe i Döttingen två kilometer från ringen.
Haus Marvin och Pension Diana. 60 euro per natt inkl frukost. De är mycket trevliga! www.f1-nuerburgring.de _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Instämmer att beskrivnignen var härlig! Tur att du inte lämnar din Johan, för då vore det väl så här: 04:30 Bank, brak, klonk, Johan kommer just hem från Fuchsröhre 04:31 zzzzzz 11:21 "Guten Morgen, ich bin die Städchen frauen, bitt absteigen!" 11:59 "Fruhstuck bitte" 12:45 Ring Racing för byte av något trasigt 14:35 Fortfarande på Ring Racing 15:45 Dagens första stapplande varv 16:10 Fika 16:32 Dagens andra varv 16:40:06 dagens andra varv avslutat 17:30 Tanka 19:00 Tillbaka på Fuchsröhre för mera pilsner och flirt med Sabine ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Hahahahaha! ![]() Jag hann med 45 varv från fredag morgon till söndag em då bilen pajade, hur många hann du med? ![]() |
||||
Mina varv i påskas var: torsdag 3 fredag 6 lördag 6 söndag 6 måndag 18 Resten av tiden mekade jag/Manthey eller så turistade jag så jag skall nog inte kasta sten i glashus... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
![]() Jag bodde för övrigt på Gasthaus Weber i Wiesemscheid under den gångna helgen. Priset var 33 EUR/natt för ett enkelrum inklusive en god frukost. Om jag minns rätt betalade de övriga 55 EUR/natt för dubbelrummen. Nackdelen är att det är 3-4km till Nürburg så man vill helst inte att alla dricker öl. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
om det finns Ringtaxi måste det väl finnas "vanlig" taxi också? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2426 besök totalt |