Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1174 besök totalt |
Ordning ett tag till hos Ferrari
Lite goda nyheter från Scuderia Ferrari Marlboro: Maranello, 9th June 2003 - Ferrari announces that Jean Todt will continue in his role as Managing Director of the Gestione Sportiva to the end of 2006. Also continuing to report in to him up to that date will be Technical Director Ross Brawn, Engine Director Paolo Martinelli, Chief Designer Rory Byrne and head of engine design Gilles Simon. Furthermore, Ferrari announces that it has extended its agreement with the driver Michael Schumacher to the end of the 2006 season _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
||||
Kalle, Att alla kontrakt går ut samtidigt behöver inte innebära att alla slutar då. Några av dem kanske skriver på en gång till. Dessutom lär väl Äckelstone ha sett till att alla race går på månens baksida vid det laget så då har nog mitt intresse svalnat. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Åtminstonde har han retat upp alla som tävlar så dom startat en egen serie, GPWC eller vad det heter, så han lär bli ganska ensam där bakom månen .. ![]() Hur många titlar tror ni Schumacher tar totalt nu då? Maximalt kan det väl bli 8 om man räknar med att han inte fortsätter .. |
||||
om jag vore MS (det är jag ju inte) skulle jag vid det här laget börja fundera på om det inte finns lite annat kvar att ta hem i förarkarriären. Typ "Triple Crown", alltså Monaco, Le Mans och Indy 500. Sen avsluta med en framgångsrik vända i Rally WM och därmed bordlägga frågan om vem som är den bäste föraren genom tiderna!
om det nu heter "VM" ska väl tävlingarna gå över hela jordklotet, inte bara i mellaneuropa. För då är det ju bara "EM". Mitt intryck av GPWC är att det är nåt som biltillverkarna plockar fram och hotar med varje gång de inte får som de vill. Ursprungligen handlade det ju om att TV-sändningarna kanske skulle gå på enbart betal-TV. Den frågan löste sej ju på egen hand! JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Frågan är ju om han kan komma upp i 100 segrar jämnt och sen få 12 eller 13 pole positions till för att bräcka Sennas rekord. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Det är väl hela det kommersiella upplägget som GPWC vill "lösa". Börni gör ju som han vill, och som gammal bilförsäljare sitter slusk&roffartaketna i .. Teamen tycker att de får för liten del av kakan; de investerar massor och Börni tar allt klirr som han vill, bara för att han äger. Klassisk situation, klart folk blir sura! |
||||
Då borde Ferrari ta minst 2 tittlar till nu då...
![]() Då har man räknat med att dom förlorar två år... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||
Sant... men det känns liksom som om man vill klämma ut det sista ur kaviartuben... lite som reklamen med bruden och manglen ![]() Nee ![]() Jag hoppas det inte blir så, för då kan det bli som det blev sist 22 år utan titel ![]() _________________ Kalle Larsson |
||||
Lite synd att Byrne och Brawn fortsätter, hade varit kul att se hur Schumi skulle klara sig utan dem.
![]() Men med storägaren Fiats skakiga ekonomi kan det nog bli lite ägarturbulens snart och dessutom försvinner Marlboro ganska snart också, så med Schumis lön på rapporterade 80 milj Euro så kanske det inte kommer att gå lika bra framöver. Med lite hybris och motivationsdämpande stämning så vore det ju en kul avslutning på Schumis karriär, att han får avsluta med att vara loser några år. Om han dessutom av misstag skulle släppa in någon ung snabb andreförare i den andra sitsen som kunde visa hans rätta(?) potential så kan det bli ännu roligare. Nu lär han aldrig tillåta det, men kul vore det. ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Jag såg ett skojigt uttalande från Willi Weber. Han menade att M.S. hade gått med på att ha samma lön fortsättningsvis eftersom det var racingen som var intressant och inte pengarna.
Vem vet, det kanske finns fler tillverkare av nikotinplåster som vill synas än de som sitter på Williams långsamma bil. Anders, Jag tycker det är synd att inte Adrian Newey gick över till att rita båtar eller nåt annat stimulerande... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Vilken nicotinplåstertillverkare har reklam på Williams bil? (Måste studera bilder här nu...) Undrar om en sponsring av ett F1 stall innebär depåbiljetter till alla anställda? ![]() (Jobbar på Nicorette i Hbg, iofs inte inom plåstertillverkning men väl med dem ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Vi har alla våra grusade förhoppningar. Men lite skralt såg det ut hos McLaren när turbulensen pågick som värst. Fast största orsaken var nog alla FIA-nedslag mot motorerna, diffen och den extra bromspedalen. Där slängdes det nog bort ett antal hundra miljoner. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1174 besök totalt |