Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6092 besök totalt |
|
||
En rapport ur BMW-synvinkel som jag tror att Sveneric Eriksson har skrivit:
http://news.bmwinfo.se/Published/200 _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Här är Mike Frisons bilder från 24-timmars.
17 juni. http://20832.com/event.php3?event=06 18 juni. http://20832.com/event.php3?event=06 _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
oliver Kainz som körde undkom med lite blåmärken (är nästan helt säker på att han använder HANS). Bilen däremot är enligt Scheid bortom all räddning. _________________ Anders Dauner |
||
Hittade lite mer bilder:
http://www.soete.com/ring/2006/nurbu _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||
En 24h-rapport från Scheid Motorsport (på tyska) finns här: http://www.scheid-motorsport.de/date
Det verkar som att Kainz skador var värre än man först befarade. ![]() Nu lutar det åt att man skruvar ihop fjolårsbilen (den här bilen var helt nybyggd i vintras) för resterande VLN-säsong. ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Några bilder från Youngtimer Ttrophy.
![]() ![]() Fler bilder från årets 24h och dess supportklasser finns här: http://www.racepicture.de/html/24h_r _________________ Anders Dauner |
||
Den av Kelleners Sport anmälda E36 M3:an (riktigt snygg fö) smällde ju tyvärr efter 2 tim och 54 min. Rörliga bilder från kraschen i Hohenrain finns 23 sekunder in i den här filmen: mms://www-41.wige-data.de/24h/Probleme-guene-Hoelle_DSL.wmv
När jag pratade med Andi från Kelleners någon timme efter start låg man på en total 21:a plats. ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Några bilder jag tog under årets 24-timmar på Nürburgring.
Den Civic Type R som Christer Hallgren körde. Voltade dock under natten i Wippermann. ![]() BMW 840i med stora problem. Startade racet i depån. ![]() MINI Challenge kördes som supportrace på nordslingan under lördag förmiddag. ![]() Den enda Subaru Impreza som kom över mållinjen. Den bil Johnny Cecotto skulle kört i klassen för alternativa bränslen (Bio-Alkohol) kom aldrig till start efter en olycka under kvalet. ![]() Det måste vila en förbannelse över den här Boxtern. ![]() ![]() Gissa bilen? ![]() ![]() Wherseifen bei Nacht. ![]() ![]() Ulf Karlsson tar en liten tupplur innan det är dax för hans avslutande 30 minuters stint vilket också innebär att ta Tischners BMW M3 över mållinjen. Vad han i det här läget inte vet är att förarbytet kommer att ske en timme tidigare än planerat, dvs 10 min efter att den här bilden är tagen, med vänster framdäck i trasor och skadad hjulupphängning. Snacka om omställning. ![]() ![]() Trasig ATS-fälg från Tischners BMW M3. Detta skedde dock tidigare i tävlingen. ![]() Kermit Racing? ![]() Kisslings gamla Manta kan fortfarande prestera tillräckligt för att Opels sportchef Volker Strycek ska bemöda sig om att sätta sig bakom ratten. 65:e plats totalt. ![]() ![]() Ulf Karlsson i Tischners BMW M3 under sista timmen innan målgång. ![]() ![]() Tischner Motorsport och Ulf Karlsson efter målgång. Jag misstänker att man är en aningens mer nöjda med det här resultatet än fjolårets motorhaveri när man låg på en total 5:e plats. ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Fina bilder Anders. Uppladdning med lite vila och meditiation förbyttes till snabb påklädning!
Vår målsättning i Tischner-teamet före tävlingen var klassvinst och en plats bland de tio bästa totalt. Vi fick till en total 17:e träningstid vilket är mycket bra med vår bil. Allt gick planenligt till 01-tiden på natten mot söndag och vi låg på en total 15:e plats. Då havererade kopplingen. Jag körde och i Tiergarten fick jag ur femmans växel men jag fick inte i någon ny. Jag fick stanna bilen och släcka ljuset. Jag tryckte i ettans växel när bilen stod stilla och fick igång motorn med hjälp av startmotorn. Jag kunde sedan långsamt köra in i depån. Haveriet tvingade oss till ett depåstopp för byte av koppling, svänghjul, kardanstång och växellåda. Växellådan hade börjat krångla på fyrans växel direkt efter start. Svänghjul och kardanaxel byttes beroende av byte till en annan typ av koppling och växellåda. Vi stod i depå i 70 minuter och vi förlorade 7 varv. Fälgskadan på bilden åstadkom jag i samband med att jag skulle passera en långsam bil på söndag morgon. Jag låg direkt efter en annan bil i den snabba vänstern efter Dunlopkurvan. Den bil vi båda skulle passera på innern såg kanske bara den första bilen. Han blev kanske även lite rädd för att åka i ytterspår. Han svängde rakt in i mig medan jag tittade på honom, vi låg helt jämsides. Det small metalliskt och rejält. Fälgen blev vek varför jag snurrade i efterföljande kurvan men jag tog mig in i depån. Med hänsyn till detta är nöjda med vår placering då vi faktiskt var nere på en total 73:e plats efter reparationen av kopplingen. Vi kämpade oss successivt upp genom resultatlistan och först på det näst sista varvet lyckades jag säkra femteplatsen i klassen genom att passera en Mitsubishi Evo i den första snabba vänstern efter karusellen, han släppte av lite där, det var en underbar känsla. Att sedan få se målflaggan efter teamets hårda arbete under natten i depåboxen och att se den entusiastiska publiken var härligt. Hälsningar Ulf Karlsson _________________ Ulf Karlsson |
||
Här är ett varv från 24-timmars 06 med Kathi Droste i en Seat Leon.
http://www.kati-droste.de/de/kati/vi Ett par bilder på föraren. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6092 besök totalt |