| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Scimitar GTE
|
1961 besök totalt |
|
Scimitar GTE
Förrförra sommaren hittade jag denna bilen i stan, reggad som: RENAULT SCIMUTAR GTE Årsmodell: 1970. Felstavning på namnet har dom fixat på VV också Den ser rätt spännande ut, inte som en Renault direkt när man ser den på riktigt, kändes lite hemmabygge tyckte jag. Någon som vet nåt om den?
_________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||
|
Den heter Reliant Scimitar GTE.
|
||
|
Det är ingen Renault.. Det finns nog Anglofiler som sliter sitt hår nu.
Det är en Reliant. Inledande info finns här: http://en.wikipedia.org/wiki/Reliant_Scimitar _________________ -- |
||
Den har glasfiber kaross så.. |
||
|
|
||
|
En kompis var väldigt nära att köpa just den bilen för ca ett år sedan.
Trevlig inredning (omklädd av tapetserare, har jag för mig) och ett lite roligt stuk, blev dock för dyr för min kompis tycke! Tror den hade en 3 liters fordmotor (Essex!?) _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
Stämmer, v6:a |
||
|
Essex V6
Ja det stämmer bra bilen är INTE tänkt för race utan hamnade här ändå .... det är en GT vagn _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
Den har stålram som rostar som f-n, glasfiberkaross, vindruta från Consul Classic, motor och växellåda från Ford Zephyr, massa BMC grejer invändigt, ett riktigt hopkok.
_________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
||
![]() |
Bilder o videos
Scimitar GTE
|
1961 besök totalt |