| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Utlåtande sökes
|
1538 besök totalt |
|
Utlåtande sökes
Vilka av dessa ventiler är riktigt kassa??? Mina gissningar är 1 & 2. samt att 3&4 har klarat sig, eller?? 1.
2.
3.
4.
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Ser ut som om alla ventiler har tagit i.
Skruva i stiften och häll diesel eller annat på och kolla om det läcker, men jag skulle nog ha plockat isär och mätt. orsak? Kamremsbrott? _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
1&2 har ju fått rejäla smällar men jag skulle även kolla om resten är raka också då det inte krävs mycket för att kröka tallrikarna.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Tycker att det ser lite skumt ut, brukar inte ventilen snurra? Dvs det borde väl varit islaget runt mer eller mindre hela tallriken eller så kan det vara så att de blivit så krokiga direkt att de inte längre snurrar fritt.
Kolla även styrningarna när du tagit ur ventilerna så att inte de blivit skadade om ventilerna är krökta. Hur har du lyckats med det där? Feltimade kammar eller helt enkelt dålig frigång mellan kolv och ventil? _________________ Jonas Edling |
||||
De heter "högkomps kolvar" ala Mahle/Cosworth
Så här blir det i 99% av alla 16v motorena i mercedes 190 när något går snett.... alltså 16st ventil salader samtidigt= ca 15'bara i ventiler...
Å nej, detta är inte min motor utan en som finns i mina tankar som ett "objekt" _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jag som tyckte att 150:-/st var dyrt för ventiler till min racespis
Eller det kanske är titanventiler? Då springer det lätt upp i dom summorna och gärna lite till. _________________ /Kristian Elisson |
||||
|
Blev så nyfiken så jag var tvungen att ringa till mbdelar i Gbg och kolla och det stämde fasiken nästan, 852 kr styck för avgas och 420 för insug. Dvs 10176 kr, man undrar vad dom är gjorda av.
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
Varför de är dyra är pga av att de är natriumkylda, priserna
jag tittade på var från Bildelskatalogen. Andra förslag på ventiler i storleken 38,0X7,0X111,7 och 33.0X8.0X111.5 _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Utlåtande sökes
|
1538 besök totalt |