Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
sportstolar i en saab 900 - infästning
812 besök totalt
SteQve
Täby
Här sen Maj 2004

Trådstartare

imårrn ska jag sätta fast ett par sportstolar i en kompis rejsbil. Det är en saab 900, å han har köpt två sparco evo att ha däri. Det följde med två alu skenor per stol, som jag antar att man bultar fast i golvet. Ett par M8 genom golvet å mutter på undersidan av bilen...eller?

Ska det vara plattor på undersidan för att jämna ut tryck? Brickor mm? Jag har tyvärr ingen koll på vare sig reglemente, sportstolar eller saab....

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003

Är det en gamla generationens 900 (79-93) så har du en tvägående balk som originalstolen sitter skruvad på i framkant. Baktill sitter det bara två öglor som originalstolen sitter i. Jag tog en fyrkantsprofil och fäste i öglorna för att sedan kunna skruva de nya stolarnas skenor rakt ner i.

Mvh Jonathan

Citera
SteQve
Täby
Här sen Maj 2004

Trådstartare
det finns inga särskilda krav från bilprovningen? min brorsas buggy-stolar sitter med M6....

jag trodde det var krav på typ 100cm2 infästningsplatta...typ som burar och så

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003

SteQve skrev:
det finns inga särskilda krav från bilprovningen? min brorsas buggy-stolar sitter med M6....

jag trodde det var krav på typ 100cm2 infästningsplatta...typ som burar och så

Ärligt talat vet jag inte, och borde kanske inte ha yttrat mig utan att ha koll på eventuella reglement angående saken, men jag tyckte att min modell blev stadigt och bra som jag gjorde det, och allt skruvades med M8-skruv.

Mvh Jonathan

Citera
Skruva banåkabil
812 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande