| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fjädrar och dämpare till Z3M
|
864 besök totalt |
|
om det är detta kit du funderar på så är det coilovers bak också
http://www.e-handelssystem.se/articl Jag såg att det stod att det tar i med originalhjul men det kan inte handla om mycket, bilen har coilovers original fram också. Sänkning har två fördelar; lägre tyngdpunkt och mer cambervinkel. Båda dessa är att föredra om man skall köra "aktivt". Om du bara kör lugnt eller bara gasar och kör fort rakt fram så är det bättre med originalvinklar. Det äter mindre däck. Det där med en minskning av fjädringsvägen blir knappast något problem, dämparna är så pass mycket hårdare att det inte kommer slå igenom (om det var det du var orolig för?). Spacers i sig är inget negativt om det bara är ordenliga med navstyrning. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
|
Det är ju ett fjäderben på H&R-kitet också. Coilover per definition betyder ju att fjädern sitter utanpå dämparen.
Ang castervinkeln fram så är det positivt vid bankörning/hård körning eftersom cambern ökar vid svängning. Bak vet jag inget om på m-coupen. Jag har aldrig provat en m-coupe med Nürburgring-kitet men väl en m3e36 och jag tyckte det var helt okej. Bra avstämning för bana _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
![]() |
Skruva banåkabil
Fjädrar och dämpare till Z3M
|
864 besök totalt |